|
|
|
|---|---|
|
Har chansen att köpa en BMW 325 sedan -09 för 150k. Lite info om bilen: 8400mil, svart, sportstolar, acc inte klimat, 1 ägare, manuell, 218hk bensin, elmanövrerad dragkrok, nya vinterdäck, nya 18" fälgar med däck, farthållare. Känns som ett bra köp, men tänkte fråga vad folket här tycker!? | |
|
Tja, en trevlig pigg spis om den inte knackar(någon/några här på forumet har haft problem med knackande ljud från topplocket om jag inte minns fel).. Nu kommer jag inte ihåg vad det var för fel på motorn i just dessa exemplar och man ska väl inte dra några slutsatser efter det, men jag skriver iaf om det så att du kan provköra och s.a.s. hålla koll på om det exemplaret låter "illa"...annars är det väl inga problem som ska komma under en hyfsad tidsrymd för ett exemplar som bara gått dryga 8000mil.. Angående elmanövrerad dragkrok så har det förekommit för någon att man har behövt byta ut dragkroken pga havererad motor till denna...säkert inte speciellt vanligt, men ytterligare en sak att kontrollera lite extra. 150 papp låter ju annars inte galet alls...prisvärt skulle jag säga. Men sedvanlig kontroll av historik och service är naturligtvis det man får börja med.. Mvh Janne. |
|
|
Dragkroken till E9x är inte elektriskt manövrerad utan det är bara låsningen som är elektrisk. Manövreringen får göras manuellt för hand. ACC är klimatautomatik, men jag antar att du syftar på manuell AC? Beträffande att fråga vad andra tycker så kommer svaren variera beroende på de olika utrustningskrav enskilda personer har. I mitt fall så skulle jag aldrig köpa en bil som saknar klimatautomatik och xenonstrålkastare. |
|
| Henke_hinken: Har du registreringsnumret på bilen? Det behövs om du vill att jag ska ta fram en utrustningslista på vad bilen levererades med för utrustning från fabrik. | |
|
Ok, fel av mig angående dragkroken verkar det som.. Jag tog för givet att man kunde utrusta sin E9x med "helelektrisk dragkrok" såsom till t.ex faceliftade E60/61 (farsan har bytt ut sin elektriska dragkrok på garanti på sin E60 LCI). Mvh Janne. |
|
|
Tackar för bra svar. Har lånat bilen 2 dar och inte hört nått konstigt från motorn. Vet att han som har den är rätt petig och skulle lämna in den om han upptäckt nått fel. Bra info om dragkroken, trodde man kunde köra in och ut den med en knapp. Men det kvittar iofs. Skönt att det finns en iaf. Han ska lämna in den på nästa service (9000mil) innan han lämnar ifrån sig den. Ja, det är manuell ac jag menar. Känns lite sådär, eftersom jag tom har klimat på min gamla a4. Men för det priset kan man inte begära allt. Känner också att klimat och xenon vore fint när man ändå köper en 09:a. Men då kommer ju priset in i bilden igen. Här är utrustningslistan. Vad som är standard och tillägg har jag ingen aning om. Ni får gärna upplysa mig om det. S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S240A LEATHER STEERING WHEEL Stuurratt, laeder S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS Hjulbultsäkring S3ACA TRAILER TOW HITCH Släpvagnskoppling S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S544A CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION Farthållning med bromsfunkt. S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S704A M SPORT SUSPENSION M sportchassi S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH Språkversion engelska S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling S8SPA COP CONTROL Styrning COP slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 CONTENT Koldioxid-omfång S2SXA ALLOY WHEELS MULTI-SPOKE 282 BMW LM-fälg multieker 282 S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Exterieurdelar in vehicelfärg S497A CENTRE ARMREST IN REAR mittarmstöd bak S4CGA INT.STRIP SATINSILVER Interiörlister "satin-silber" matt S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare |
|
| Köp! Sv-såld? | |
| Ja, den är svensksåld. | |
| Enda tillvalen på den är farthållare, sportstolar, multiratt, sportchassi och dragkrok. Det vill säga en så kallad tomhylsa. Baserat på det är priset fortfarande bra, men tänk efter en gång till för den bilen är inte så lättsåld direkt (speciellt inte när du har haft den några år), eftersom i princip alla sexor har bra utrustning.. Fundera på hur mycket xenon, pdc, förvaringspaket, regnsensor, auto avbländande innerspegel osv är värt för dig. Känns det fortfarande rätt och prisvärt, köp :) | |
| Tack för ett mycket bra svar, ska ha det i bakhuvudet. | |
|
Priset låter väl ok. Men personligen så skulle jag aldrig köpa en så snikutrustad bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.