AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.536

byta parkeringssenor?

je
3
jesper998
118i -09
Råkade backa in i grinden hemma och en av parkeringssensorerna beslutade sig för att lossna och gömma sig nånstans innanför stötfångaren bak. Piper konstant nu när jag backar vilket jag har förstått kan betyda att antingen så ligger sensorn och skramlar nånstans där inne och tycker att jag backar på saker, eller så är den trasig.

Någon som vet hur jag enklast kommer åt och byter eller monterar tillbaka sensonr? Allt är ju väl inslaget i plast från alla håll...
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
uppenbarligen har din stackars sensor rätt i att du backar in i saker också;) enklaste borde väl ändå vara att försöka få loss någon plastkåpa under och trycka tillbaka sensorn den vägen.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Sjukt roligt av Corzair där...
je
3
jesper998
118i -09
Haha, jo det har den ju uppenbarligen rätt i :) Men min fråga var om någon vet det enklaste sättet att bryta sig in i plast-kassaskåpet där den fegisen nu gömmer sig?
da
271
daniel-635
120d M-Sport -10
528i Shadowline -86
635CSi Bi-Turbo

R1100S -01
Lossa plast detaljerna under bilen, och i inner skärmarna.
Stick upp armen, treva runt tills du hittar sensorn, tryck tillbaka den i hålet !

Antagligen hänger den och dinglar i kabeln bara, och är hel

På bilden nedan ser du en av mina precis mitt på ljuddämparen, just hängande i kabeln.

Länk

När jag monterade drag, tryckte jag bara in mina, då det vart enklare än att lossa kablarna.

/ Daniel

je
3
jesper998
118i -09
Ah, tack! Om det inte är svårare än så kanske man törs ge sig på det. Om det å andra sidan resulterar i samma resultat som på din bild så vete tusan... :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.