|
|
|
|---|---|
| körde en sväng... kom hem,,, stängde av bilen gick ur... öppna bakluckan o släppte ur Hunden,,, låste inte bilen sen,,, bor ju på landet,, sen gick jag ut skulle backa in i garaget då lös innebelysningen?????? varför??????? | |
|
Hur stor är hunden vår hund brukar tända ljuset med ryggen Ha deT |
|
|
Om någon dörrbrytare är påverkad (dörr ej riktigt stängd) eller om man tänder innerbelysning eller läslampor manuellt så lyser de i 16 min tills bilen går ner i sleepläget. Nästa gång man aktiverar bilen tänds ev. bortglömda lampor igen, men man kan inte medvetet dränera batteriet med bortglömda lampor när allt funkar som det skall. FP |
|
| Det är inte så enkelt att du bara kommit åt öppna-knappen på fjärren? Då tänds ju innerbelysningen... | |
| Hunden sitter i bur en Lábbe,, kom på de måste ha öppnat bilen när ja skulle öppna bakluckan med fjärren,,, lyser den tills man öppnar en dörr då??? | |
| Var inne en ca 30 min o de lös ännu när jag kom ut???? | |
|
Inte normalt. Innerbelysningen tänds när man låser upp och/eller öppnar en dörr eller lucka. Den dimmas ner efter c:a 30 sek efter att man stängt. Om en lampa eller dörr glöms kvar så skall den släckas i samband med förbrukarfrånkopplingen som sker efter 16 min i samband med att bilen går ner i sleepläge. Nu redogör jag för E39, E38, E46 m.fl, och jag kan inte tänka mig att de ändrat på din modell. FP |
|
| Kanske tog jag fel. var 15 min i stället för 30.. var ju fredag o helg. | |
|
Liknande saker har hänt på vår touring.Innebelysningen har oförklarligt varit tänd LÄNGE. Tillräckligt länge för att ha dragit ur batteriet dagen efter nåra ggr. Har haft problem vintertid med föfrusta lås till främst passagerardörr som förmodligen spökat. Men om det är som folke säger, varför har då batteriet laddats ur ?? hmm .. |
|
|
Förklaring finns på allt. Det kan vara en strömtjuv som drar lite ström hela tiden, det kan vara en strömtjuv som dessutom gör så att innebelysningen tänds och tillika gör att bilen ligger länge eller konstant i vaket läge, det kan vara glapp i någon av dörrarnas eller bakluckans kontakter som gör att innerbelysningen tänds osv. På en touring är alltid kabelstammarna vid bakluckan starkt misstänkta, kan ge en mängd ologiska symtom förutom att dränera batteriet. FP |
|
| kom på idag att förardörren inte var stängd.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.