AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.635

Däckleverantör

Sida 1 av 2
TF
1
TF
z3-98
Är det någon som har beställt däck ifrån dackonline.net
är det orginaldäck??????
eller kopior från något annat land?

Tommy
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Mina Bridgestone var då rätt.(so3)

---------BMW ///M3----------
Kontant : Vad köpte du för dimensioner och vad kostade dom ? Är du 100 på att de inte är asientillverkade ?

Har So2 däck nu som snart måste bytas.

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har handlat 2 par däck från dackonline.net och i det första fallet (Dunlop SP Sport 9000 255 35 18) är jag inte 100%, men de som satte på däcken sa att det "var tur att jag inte hade köpt asienskräp för de är så hårda och svåra att kränga på och av". Det andra paret (Michelin Pilot Sport 245 40 17) är tillverkat i Franrike.
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Dom är gjorda i Asien närmare bestämt Japan men Bridgestone är ett Japanskt märke. Jag köpte bakdäck 245/40 ZR17 för 1940Kr/st, konstigt att bakdäcken bara håller hälften så långt som fram?!

---------BMW ///M3----------
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Asientillverkningen är inget fel i sig, det är däck anpassade för den asiatiska marknaden som inte gör sig lika bra på våra nordiska vägar samt undermåliga kopior. Tänk på att kända däckmärken som t ex Bridgestone, Kumho och Toyo har tillverkning i Asien.

Själv kör jag på utmärkta Kumho 712, 235/45 ZR 17 - asientillverkade! =) Kostade 1.100:-/st inkl montering.

roadZter
DanneZeta : jodå vet att däcken i sig inte är kassa, men som du sa på kalla blöta svenska vägar är dom mindre bra anpassade.

cruZZe
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kontant: Jo, det där är ett konstigt fenomen som jag också märkt av... ;)
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Lyfter tråden och undrar var man hittar Bridgestone Potenza S03?
Har kollat på dackonline och molway, finns inte, har ni några andra tips?

//Palle
Länk har,

Mvh
Hawar
Visa användare
422
Palle
BMW258M: Tack, men finns inte där heller, glömde skriva att jag söker efter 225/35-19"

//Palle
225 är kanske på gränsen för hur smala däck dom tillverkar i den tumstorleken. Personligen satsade jag hellre på bredare däck, även om det betydde att kag måste gå ner i tum. Funktion före form.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Wiman
MOLWAY UTANFÖR HELSINGBORG ÄR MYCKET BILLIGA OCH BRA ATT HANDLA MED

Wiman
NI SNACKAR MYCKET OM VAR DEM ÄR TILLVERKADE , VISST KAN DET VARA SKILLNAD MEN DET FÅR MAN JU ÖVERVÄGA JÄMTE MOT PRISSKILLNAD.
EN ANNAN SAK SOM ÄR MINST LIKA VIKTIG SOM MÅNGA GLÖMMER ÄR ÅLDER PÅ DÄCKET, KOLLA DATUM MÄRKNINGEN DU KAN ÄVEN SE OM DET ÄR ETT EUROPEISKT DÄCK STÅR DET (EU .,.,.,)

Wiman: Vänligen använd annat än capslock är du snäll. När man väl bränt av vägen i hög fart pga regn o kall asfalt med billiga billiga däck tillverkade för ett helt annorlunda klimat skiter man nog i priset. Men visst ska man även se upp med datummärkningen då det är lika viktigt som något. Faktum kvarstår fortfarande att asientillverkade däck ofta har sämre grepp vid våt och kall asfalt samt slits snabbare. Om man jämför slitage kontra pris på asientillverkade och europatillverkade så vetefan om det inte jämnar ut sig i långa loppet.

//cruZZe
Visa användare
422
Palle
cruZZe: Jag har 235 fram nu, men tänkte prova 225 istället, mindre spårig hörde jag att bilen skulle bli med 225 fram, rätt eller fel?

Wiman: Molway är bra, men jag har pratat med Niklas och dom
är slut. Jag behöver däck ganska omgående.
Hawar
Palle
Jag såg på gummihuset Länk att de har den dimensionen fast då är det Pirelli P-Zero ? Om du har bråttom menar jag.

Mvh
Hawar
Visa användare
422
Palle
Hawar: Tack, men vill gärna ha samma märke fram o bak.

//Palle
Hawar
Ok, jag förstår jag är själv likadan

Hoppas du hittar några snabbt
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Maila Däckonline, de för däck som inte finns med i listorna som man ser när man är på deras hemsida.
Så de kan kanske ha sådana däck (om de tillverkas i den dimensionen) trots att du inte ser det.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Palle: Jag körde 225 förra året och 235 i år, jag märker ingen direkt jätteskillnad på spårkänsligheten måste jag nog påstå.

//cruZZe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.