|
|
|
|---|---|
|
Ibland då jag blinkar så låtyer det som om reläet får tuppjuck och sedan så börjar spolarna gå samt vindrutetorkarna. Mycket mystiskt! Men vad fan orsakar detta felet då? | |
Deliq |
Kan tro att du har några kablar med skadad isolering. Kolla längs kablarna ut till blinkers/spolare/torkare. samt under ratten ut till spakarna. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Kan eventuellt även vara en jordpunkt som släppt/dålig kontakt och blinkersen jordar igenom andra relän eller enheter. Brukar sitta hel härve av kablar kring varje jordpunkt. Always Diesel |
|
|
Upptäckte då jag gick mot bilen att höger parkeringsljus samt höger bakljus lös utan att tändningen var på. Det visade sig att blinkersreglaget var på "sväng höger" och då jag förde tillbaka reglaget så släcktes ljuset. Det slutar aldrig att vara mystiskt! Vad beträffar jordpunkt så, ja visst är det lite rost kring jordpunkten vid batteriet, men inte så att det ska spela någon roll... |
|
|
Angående att lyset lös på höger sida är som det skall vara. Gör likadant om du lägger spaken åt vänster. Annars låter det som ett jorsfel. Skrapa rent alla punkter du kommer åt , inte bara vid batteriet. Annars kan du ju prova att provocera fram felet och sen gå och rycka i lite grejor. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.