|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej är ute efter en e39 touring 525 eller 530 med m-paket,miltal som inte överstiger 20000 mil skinninredning med sport eller komfortstolar helst svart, aluminium panel invändigt, automatisk växellåda och svensksåld, letat överallt men hittar ingen som stämmer in på detta... | |
|
hittade 2 på blocket. Antingen kollar du där eller så kollar du på Bmw säljes i forumet. |
|
| länka gärna.. | |
|
Du kanske har sätt dom hära 3 men länkar endå :) Ditt alternativ om du inte hittar en svart är ju att du folierar om den ? 1. inte svart dock. Länk 2. Svart, gått lite över 20. Länk 3. inte heller svart. Länk Mvh |
|
|
Är det verkligen M-ratt i denna? Länk Silver... men man kan inte få allt ;) Länk Enligt annonsen rätt färgkombination :) Länk Nu börjar priserna dra iväg Länk Mvh Martin |
|
|
deluxe endast den mörkgråa hade m-paket men ej skinn stolar vilket är synd men kanske är något när den ligger i rätt bra prisklass.. Kahn den första är lite intressant men har den verkligen m-paket runtom verkar bara vara en m-front eller har jag fel? den trejde är också intressant verkar vara fin, den silvriga ska jag nog maila att att får skicka lite bilder och berätta mer om bilen, men den sista ligger långt över vad jag vill ge för en e39 då kollar jag hellre på en e61. Kan leva med träinlägg för hade det i min gamla 523 men vill helst ha aluminium för det känns mordernare och svart skinn passar med alu men det går bra även med träinlägg bara det matchar med skinnet. hur är alcantara jämfört med skinn? kan nämna hade vanliga standrad stolar i min 523 och tyggklädslen blev väldigt sliten efter den gått mellan 20k - 27k mil vanligt på skinn och alcantra att den blir slitet? mvh Henrik |
|
| Håller med om att den sista är vä dyr alltså. Det hade inte jag gett för en e39. Hade jag varit dig hade jag istället för kraven på skinn och färg valt att tittat på en som är inreggad efter 2004 för att få den 12 åriga rostskyddsgarantin. Efter det hade jag gått på skick rakt av. Personligen föredrar jag tyg eller alcantra av dels komfortskäl men också av att visa inte sköter skinnet så att det ärligt talat ser rätt sunkigt ut. Men det är ju mina preferenser det:) | |
| Håller med om att den sista är vä dyr alltså. Det hade inte jag gett för en e39. Hade jag varit dig hade jag istället för kraven på skinn och färg valt att tittat på en som är inreggad efter 2004 för att få den 12 åriga rostskyddsgarantin. Efter det hade jag gått på skick rakt av. Personligen föredrar jag tyg eller alcantra av dels komfortskäl men också av att visa inte sköter skinnet så att det ärligt talat ser rätt sunkigt ut. Men det är ju mina preferenser det:) | |
| Ska och kolla på en bil nån gång under nästa vecka. En 525iAT -02 med komplett M-paket, Svensksåld. Gått 11000 mil. Mörkgrå metallic. Superskick enligt vad jag hört än så länge. Prislappen är nånstans kring 80k. Köper jag den inte kan jag tipsa dig om den :p | |
| Hehe:) det är lugnt! Är nöjd med den jag har men tack ändå! Är faktiskt svårt att hitta en fräsch e39. Är väldigt få som inte har allt för mkt rost etc. Har ännu inte sett en i bättre skick än min egen å då har jag ändå saker jag måste åtgärda på min för att bli nöjd. Men det kan bero på att jag inte synat så värst många eller att jag har allt för höga krav... Har tyvärr fått en bubbla rost på min på baksäten stor som ett knappnålshuvud... Men det ska åtgärdas. Bakluckan på vår är utan rost än så länge, men det beror på att den är omlackad nyligen:) | |
|
Alcantara kan jag rekommendera, har det i min nuvarande bil, synd bara att restan av bilen inte är lika bra (inte BMW). Haft helskinn i nästan alla mina BMW:s, men efter att åkt med dessa Alcantarastolar blir det svårt att sätta sig på helskinn igen. Dock hade jag inte låtit denna detalj styra mitt bilval. Finns en -04 på blocket, dock utan bild och det är världens sämst skrivna annons. Står i princip ingenting. Vet dock inte milen på den, men den hade enligt annonsören endast en ägare och fullt M-pkt. Ingen länk, lite får du göra själv! Finns den kvar när jag skall köpa så kommer jag att kolla in den närmre. |
|
| du kan gärna tipsa om den om den finns kvar!:) men jag får väl leta tills jag hittar något som faller mig i smaken! | |
|
Själv tycker jag Alcantara är både snyggt och väldigt skönt att sitta i. Enda nackdelen är sidan av förarstolen som lätt blir ful även efter normalt slitage. Delvis kanske för att man gärna vill sitta långt ner med bra kontroll i en E39 = ratten också långt ner = större risk att skrapa arslet mot sidan av stolen vid insteg. Kahn-d: Apropå rostfrihet: Jag trodde med min var rostfri tills jag började plocka isär bilen. Har nu åtgärdat förardörren inuti där backspegeln sitter fast (ytrost 40x4mm) och inuti bakluckan. Backluckan är slarv från tidigare garantibyte, fattades färg ca 5x3cm inuti, dock ej rostigt, galven har stått emot. Men nu jäklar är det dränkt med primer, grundfärg och mattsvart inuti. Jag sover gott. :) |
|
| Marin849: du har rätt. Jag har inte plockat ner bilen, så att prats om rostfri går knappast. Egentligen är ju inte ens en ny bil rostfri... Det jag gjort är att plockat ner baklucka och bakdörrar, dessa är rostskyddsbehandlade på insidan nu. Frsmdörrarna har jag inte gett mig på än, får kanske en otrevlig överraskning när jag gör det... | |
| Å andra sidan hade det nog tagit 10år innan rosten vid backspegelfästet hade märkts öht (ej bärande, dold), så man kan ju diskutera över var man ska dra gränsen för "rostfri". | |
| kan någon fixa uppgifter vad denna bilen är utrustad med regnummer sub566 | |
|
Här har du Utr-listan Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBADS61020GV42539 Typkod DS61 Typ 530I (EUR) E-modellserie E39 (2) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M54 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda AUT Färg TOPASBLAU METALLIC (364) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 2001-09-14 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Sportratt läder S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Sidoairbag f bakpassagerar S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S316A AUTOMATIC TAILGATE OPERATION Koffertluckamekanism automatisk S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S352A DOUBLE GLAZING Dubbelt isolerglas S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Vindruta grön glas grönkil S386A ROOF RAIL Takreling S417A SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH Solskyddsgardin dörr bak S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S469A CHILD SEATS IN REAR, INTEGRATED Barnstolar integrerad Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A RAIN SENSOR Regnsensor S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S555A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Biltelefon med lur utan snöre S650A CD PLAYER CD Spelare S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Högglans shadow line S773A WOOD TRIM Ädelträutrustning S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Takhimmel antracit Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita S818A MAIN BATTERY SWITCH Huvudkontakt batteri S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Leveransskyddspaket Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S220A SELF-LEVELING SUSPENSION Nivaareglering S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 BMW lättmetalhjul radialeker 48 S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska Information Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Förberedelse BMW 6 CD-växlare |
|
| verkar inte ha något m-paket menser man annonsen så Länk har den m-front kan den vara eftermonterad tro? | |
|
Den är eftermontetad, Mina föräldrar har sitt hus ca 500m från den bilaffären, Jag har sett bilen när den står ute vid vägen. Bilen ser för hög ut för att vara m-sport |
|
| vet du om den bilfirman är bra? har nämligen en bit att åka! tycker ni den är värd de pengarna eller ska jag vänta på en med äka m-paket? | |
|
Har aldrig köpt lr provat bil där men dom har ett gott rykte vad jag har hört, Ang bilen så satsa på en som har ORG M-sport |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.