|
|
|
|---|---|
|
Tänkte uppgradera mitt ljud system i bilen lite, men vill inte ha massa lull lull som baslåda 6x9 sånt shiet. vill bara ersätta dom gamla med samma storlek. Min fråga i det hela är ju då. Finns det någon sida man kan kolla vad jag har orginal ? Bilen: E46 / 330i / sedan. 2000 års modell. Mvh Max sjölin Maxxxad 3.0 | |
|
Schmiedmann kanske kan hjälpa dig Länk Verkar som det är samma i stora drag mellan de olika modellerna. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Byt ut huvudenheten. Framsystemet spelar på ganska så bra om man matar det med effekt!. Sjuk skillnad. |
|
|
Jag föreslår att du behåller huvudenheten då det ser bäst ut och driver alla högtalarna på slutsteg istället! Kräver dock lite jobb men det är det värt.. Signalen tar du från kablarna som går till originalhögtalarna, koppla vidare kablarna så att dom går till slutsteget istället. Där kopplar du in högtalarkabeln till en hög-lågnivå omvandlare som gör att du istället får ut lågnivå (RCA kabel) som du enkelt kopplar in i slutsteget. Nu när du har signal till steget så är det bara att dra kablar från slutsteget till högtalarna igen och då får högre effekt och mycket bättre ljud. Hög-lågnivå omvandlare: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.