AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.948

Snålt servad M5 e60, problem?

Sida 2 av 2
Maxpriset avgörs som tidigare skribenter av servicebehov och även däckstatus.
lånar tråden, z4 M, som e servad vid 200 mil dags datum ca 1100mil, dock ingen stämpel på oljebyte varannat år det är en 2007a. något att oroa sig för? bilen fin annars behöver dock lackrekond för toppskick och då ett oljebyte, lite nött höger fram fälg
Peter har du inga bilder på bilen som du kanske kan lägga upp eller?
Det är väl denna: Länk
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Den ser väldigt fin ut. Synd på den bristfälliga historiken.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja handlaren själv menar dock att det inte spelar någon roll eftersom den rullat så lite de senaste 5 åren och att den därför inte behövt servas...

ja ja såld verkar den inte bli oavsett anledning.

Mvh

ub
43
ubbe.j
Bmw 330i touring
Typiskt handlare o skriva Komplett ifylld servicebok !! Hallå eller servad 2007-
å så inte servat den direkt dom bytte in den i augusti-2011.tappar ju lusten direkt!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror att avsaknaden av nav kan vara ett större problem än gapet i serviceboken vid vidare försäljning. Jag misstänker att den nuvarande ägaren inte kört bilen som en biltjuv under den här tiden, och även om det gått lång tid så tror jag inte att bilen tagit skada på något sätt. Kör du bilen 2 år och hinner serva bilen 2 gånger under den tiden tror jag inte många kommer reflektera över tiden mellan service tillfällena då miltalet stämmer.
Är det inte GPS i I-drive?
Phoenix: Alla 5-serie har i-drive reglaget. Sen med navi prof även en större skärm i panelen. Finns även navi business då med den lilla skärmen. Om nu femman hade navi business men det måste den väl haft?
Fl
7
Flos
1M -12
En kompis håller på att titta på en M5 sedan 07a på ca 4000mil. Hur många ggr ska denna bil ha varit servad och vid vilka miltal? Hittade även denna som är en touring vilket känns klart vassare, någon som känner till bilen?

Länk

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Vad menar du med vassare? M Drivers Package eller?
Är touring vassare än sedan???!!
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
När en firma skriver "Nyskick!" i annonsen så har de, om en privatkonsument är köpare, gjort ett juridiskt bindande åtagande som sträcker sig MYCKET långt.
De förstår förmodligen inte innebörden i vad de har skrivit men det ger mycket extra trygghet för en privatkonsument.

Om det nu är så, som det sägs i tråden, att miltalen inte har överskridits i serviceintervallerna och att bilen har förvarats torrt och i jämn temperatur så är det inga som helst problem med olja/service. Jag skulle inte vara det minsta orolig för att köpa bilen.
En M5 i absolut nyskick (intygat av säljaren) för 350 000:- tycker jag är helt fantastiskt, för den som är ute efter just en sådan vagn. (Motormässigt kommer det väl aldrig mera att tillverkas sådana bilar..?).

Jag skulle själv mycket gärna kunna tänka mig att göra denna affär, men den vita inredningen gör nog att det är omöjligt för mig...

PS: För mig är Navi helt ointressant, särskilt på en -05.
Lasse Karlsson
Ubbe j!

Dom ljuger ju inte trots att dom kanske undanhåller viss viktig information! Om du servar en kärra vid tex 5000 mil med stämpel och allt, och sedan låter bilen stå ett par år, så är ju serviceboken fortfarande komplett, den följer antal liter förbrukad soppa, och inte om bilen borde servas pga att lång tid gått sen senaste service. Det är ju viss skillnad! men håller med om att det är tveksamt att skriva så i annonsen.

Vad det gäller bilen, tror inte jag det är några som helst problem med detta, och den ser ju onekligen fin ut!

HA DET!

modolasse
ub
43
ubbe.j
Bmw 330i touring
Helt rätt Lasse, Men den ska servas varannat år oavsett mil om man ska va noga o det tycker jag man ska va speciellt med en M bil o kan ej förra ägaren styrka det tycker jag det är dåligt ,slarvigt handhavande av en så fin bil M.v.h Ubbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.