|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt första, dock säkerligen inte mitt sista inlägg på detta trevliga forum. Min fråga är vilken mjukvara skall uppdateras för att röststyrning/talsyntes skall bli på svenska i en Tysklandskmporterad bil? Det handlar om en 318 med business navigation, Bluetooth handsfree. E91 2008 års modell, byggd 2007. När jag trycker på knappen pratar bilen bara tyska... Jag är innerligt tacksam o. Någon vet hur jag får den till Svenska istället. Engelska fungerar också, om Svenska inte är lösbart. Det är säkert bara mjukvara, men vilken? Tack på förhand, Christian | |
|
Skulle jag också vilja veta om det går? |
|
|
Det kan du inte. Röststyrningen fungerar endast på engelska, tyska och spanska. BMW ändrar det genom att skriva över din röststyrningsenhet med ny mjukvara. |
|
|
Tack för svaren! Då blir det Engelska... Jag brukar använda en auktoriserad verkstad, inte BMWs egna och de visste inte vilken mjukvara det skulle vara, vet ni vad den heter? Eller också får det bli ett besök hos BMW. Nästa fråga är vad det bör kosta, samt om det finns någon i GBG som gör det till bra pris? /Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.