|
|
|
|---|---|
| Har bytat bromsklossar runt om på bileN,BMW x5 -02.Bromslampan lyser fortfarande.Är det så att man måste nollställa den?Om det är så är det någon i Skåne som kan göra det till mig? | |
| Bytte du även slitagesensorerna? | |
| Det var inte jag som gjorde det,men nästan helt säker på att alla blev bytade. | |
|
Du måste väl rensa felkoderna (nollställa som du säger) på den? Precis som att du behöver nollställa serviceindikatorn om du gör en service...bilen själv vet ju inte att du bytt olja, bromsar eller vad det nu månde vara. |
|
|
Bytte bromsar på min E39 540 så bytte jag även slitagesensorna, behövde inte rensa felkoder. /D |
|
|
Ta bort batterikabeln i nån minut så försvinner det.. / Daniel |
|
|
Eller testa detta, vet inte om de funkar till x5 men funkar till e46. 1. Sätt tändningsnyckeln i läge 0 2. Tryck in och håll kvar kilometernollställningsknappen. 3. Vrid nyckeln till läge 1 4. Håll knappen intryckt i ytterligare ca 5sek. Då visar den Oljeservice, inspektion, bromsvätska osv. 5. Tryck in knappen på nytt i 5 sek tills reset blinkar. 6. Tryck kort på knappen för att återställa serviceintervallet. 7. Nu visas nytt intervall och sedan går den till nästa, exvis bromsvätska. 8. Repetera punkt 5 och 6 för varje grej du vill nollställa. 9. Till slut visas END SIA i ca 2 sekunder och allting är klart. |
|
|
Det kan vara för mycket bromsvätska i behållaren, hade samma problem, bytte båda givare men lampan släcktes inte, fick då se att det hade blivit för hög nivå i bromsvätskebehållaren när jag pressat tillbaka kolvarna, när jag bytte klossar, sög ur lite med en trasa och vips så slocknade lampan. |
|
| Hmm, jag har för mig att det räcker att slå på tändningen 30 sek. utan att starta motorn för att släcka slitagevarningen. | |
| Oj, gammal tråd! TS har nog löst detta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.