AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.339

Jag trivs med min femma.

Sida 1 av 2
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Då var det besiktningsdags idag igen. Rent papper 7.de året i rad i min ägo. Världens bästa bil efter min 928 så klart;) Då var det sagt, och trevlig helg allihopa!
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Härligt!
Hur långt har den gått? Har du behövt byta mycket under åren?
Trevliga bilar är det :)
Trevlig helg!
Ch
60
ChrisG
325 1992
Dom fungerar i alla väder,nöjd med min jag ochså!

Mycket nöjd med min också, har bytt en hel del slitdelar och vevhusventilationen då den snart gått 23000mil .
Man märker när man kör nåt annat vilken kvalitet och teknisk nivå dessa e39 hade när de kom, skulle inte ens byta mot en sprillans volvo t.ex. om man bortser från värdet naturligtvis!
Måste vara de bästa bilar som någonsin serietillverkats!
Det står ju ingenting om kaross i rubriken, så jag kan väl flika in hur nöjd jag är med min E34. 9e året nu. Bortsett från trams som en glappande sidoblinker, blanka papper.

Vad som kanske bidrar till livslängden är att i princip allt är tysktillverkat på e34. Behövde nytt uppvärmt backspegelglas på förarsidan eftersom det gamla började tappa i effekt.
Inte nog med att den förträffliga BMW-verkstaden i närheten hade en originaldel på hyllan från 1991 (tillverkad då) men att det även står "Hergestellt in Deustchland".

Det värmer ett BMW-hjärta. ;)

Motorstyrning och kabelanslutningar bakom backspegeln var efter mer än 20 år helt utan ärgning, även värmeanslutningarna som sitter helt öppet. Motor + tillbehör som sitter lite mer skyddad såg ut som nytt från fabrik. Inte en fläck. Något gjorde dem rätt. :)
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Har en 520 -02 som jag funderade på att byta ut mot en ny/nyare. Men kom fram till att jag trivs så bra med den (bara småsaker som har fixats billigt) att kostnaden inte skulle uppväga den kostnad det skulle innebära. För att inte tala om att man inte är lika fri att reparera en nyare modell själv vid problem.

Får kolla rosten på dörrarna/bakluckan och fylla på bensin lite då och då. Avvaktar nog lite även om en ny 3-serie touring är lite lockande eftersom modellen är på väg ut.
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Glömde säga att jag är den enda ägaren på bilen och att den gått 23400mil.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Också nöjd med min E39:a...gått strax 22500 mil och jag är andra ägaren efter min far på denna vagn.

Mvh Janne.
Sc
47
Schaffhausen
F11 530i Touring -13
E61 523i Touring LCI -07
Har också en E39 jag övertagit inom familjen. Skulle egentligen gjort mig av med den när jag skaffade E61:an men den gamle är fortfarande efter 28900 mil så tillfredsställande att köra och äga att jag inte kunde med att sälja den. Fin närvaro i kontakten med underlaget, gaspedal och styrning.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag var också väldigt nöjd med min 520-97:a, trots 38000 mil, tyvärr tog rosten den. Ägde bilen i 8 år.

BMW CS #5206
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Är med väldigt nöjd med min e39a, Underbar bil att köra, de flesta andra märken känns som ett nedbyte oavsett årsmodell.

Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Min bror konstaterade en gång att E39 är "en så jäkla väl avvägd bil i alla avseenden!" och han har ju rätt!
Den måste ha varit en fullständig chock 1996. Fast det måste E34 också ha varit. :)
Jag är också riktigt nöjd med min efter 8 år. Har aldrig haft en bil så länge. Även fast jag bytt det mesta av slitagedelar. Fast det tråkiga är ju rosten som börjar komma här och var.

/ninja
Snygg färg på din röda e39 Lelle.
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Tack smilla det är en läcker färg så det är=) nybes detta året igen med blankt papper. 523im -99 som jag hade innan hade jag alla bespapper på från 7000mil till 23000mil då jag sålde den och alla U.A förutom en gång, fel färg på blinkerslampa=) 540in -99 (också imolaröd) jag hade innan dess besiktigade jag med alltid med blanka papper, kanonbilar helt enkelt om allt sköts som det ska.

Länk
Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Fantastiska bilar. Känns som en blivande klassiker som man inte gärna gör sig av med.

För att inte bli tvingad och byta av rostskäl lät jag göra en ordentlig rostskyddsbehandling av min i höstas. Bilen har rullat 20 000 mil och är alltså precis inkörd. :)
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag var och besiktigade 540:n idag. "Den här är du väl nöjd med?" sa besiktningskillen. Det betyder att bilen var i gott skick antar jag. Blankt papper blev det i alla fall.
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Är nöjd med min e39:a från 2001. Alla besiktningsprotokoll blanka hittills. Fortfarande lika rolig att köra och meka med.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Idag kom jag på mig själv med att konsekvent starta motorn först och sedan stänga förardörren när vi var ute och fixade lite ärenden. M54 låter så fint när den startar och alltid går startmotorn exakt lika många (få) varv. Förtroendeingivande. Till och med startmotorn låter ju bra, men det har de gjort åtminstone sedan M50.
"Rent papper 7.de året i rad i min ägo"
Det är väl inte positivt? Så länge du inte bytt delar innan besiktning och hållt allt i toppform.

Kan annars bero på en besiktning är slarvig, eller att snart kommer allt komma. Alltid massvis med slitagedelar.

Jag drar mig för alla annonser på blocket som de skriver att de haft blankt papper senaste åren, för då kommer det mesta komma när man köpt den.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
@bämvä: Så du köper hellre en bil som har fått anmärkning varje år, än en som gått igenom med blanka papper år efter år? Märkligt resonemang.

En bil som aldrig haft en anmärkning tyder ju på en välskött bil som tagits om hand och därmed haft få fel.
Massor med anmärkningar däremot tyder på ett måndagsexemplar till skitbil som bara går sönder hela tiden.

Jag vet då vilken jag helst köper, och det är inte samma som du.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.