|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 320 E46. Jag köpte den för ca 1 månad sen. Det är en BMW E46 från år 2004. För någon vecka sen så öppnade jag motorhuvudet och märkte att det fanns lite rost. Rosten har börjat strax under grillen på bilen. det är väldigt lite men kommer nog bli större. Jag undrar om någon annan har en likadan bil med samma problem?? | |
|
Hej! Ja, det är vanligt. Läs beg. guiden. Länk Om din bil tagits i trafik efter 2004-01-01 så har du 12 år rostskyddsgaranti. Åk in och visa bilen på en auktoriserad BMW verkstad så hjälper de dig säkert. Mvh H |
|
| Kass plåt & kass galvning, bytt min vänster framskärm & förar dörr, bagagelucka & resterande dörrar gick att rädda och lackera om ! men vilket skräp till plåt tyvärr! | |
|
Det enda positiva är att BMW brukar vara ganska generösa med att byta de delar som har börjat rosta pga galvsläpp, så länge rostskyddsgarantin finns kvar... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Var och tittade på en 330 -00. Samma rostproblem på den. Så även på min 325-01 som jag köpte den 25e dec 2011. Förra ägaren hade penslat över rosten med lackstift. Bilen var fri från rost annars. Får bli och fixa detta så fort möjlighet finns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.