|
|
|
|---|---|
|
Behöver två framdäck till mina fälgar som jag har liggandes, då det sitter splitter nya k104 på bakfälgarna så skulle det sitta fint med samma modell fram också. Men jag har letat som fan och det verkar vara slut sålt. Någon som känner till ett företag som har ett stort däcklager med massa sommardäck liggandes eller någon privat person möjligtvis osv osv. Kan vara utomlands också bara jag får tag på dom. Modellen är Hankook Ventus Sport K104 245/35-18 2 st. Fick tag på 1 st hos amring som är återförsäljare för Hankook i sverige men då saknas det ju 1 :( Tacksam för hjälpen! | |
|
K104 är ett tokgammalt däck, minns att min farsa köpte sådana 1998. Men sitter det splitter nya bak så borde de ju tillverkas än.. |
|
|
Körde K104 ett väldigt kort tag. Så här såg de ut efter några varv på knutstorp: Länk |
|
|
K104 är som ovanstående skriver en gammal modell och det finns massa bättre alternativ i dag. Jag hade själv en uppsättning som satt på ett par fälgar jag köpte 2005 och dom var väl ok i början men när dom var halvslitna så började dom bullra väldigt mycket. Hade också problem med klackbildning vilket verkar vara vanligt på däck med V-mönster. K104 fick i de flesta tester också dåligt betyg på våt väg men det var inget som jag själv upplevde. Kör idag med Hankook S1 Evo på min 550 och det känns som ett betydligt bättre däck. S1 Evo har också placerat sig i topen på ett flertal tester. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Programmer : Likväl som Hankook V12 Evo som också hamnade i topp och som jag testar på 540. Är nog bland det tystaste jag åkt på tror jag. Undrar om inte Hankook Ventus prime K115 kan ersätta 104 men då måste du ju ha 2st. Blir nog att söka bättre beggat på blocket gissar jag på eller googla. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Japmax: nja dom slutade tillverkas 2009 har jag för mig att hon sa på hankook, dock att det ligger lite rester kvar i lagret runt om i europa. Men just den dimensionen jag ville ha fanns det bara 1 kvar nytt. Lus: hehe det såg inte så bra ut, spann du loss rejält? :P Med andra personer som jag pratat med har sagt att K104 är bra däck. Dom låg ganska högt i pris på dackonline.se förut också. Men men man vet ju aldrig, jag har själv aldrig testat dom så jag kan inte säga nått. Programmer: Jo grejjen är ju att jag fick dom här två billigt när jag köpte fälgarna av säljaren, jag visste ju inte riktigt att dom hade slutat säljas, annars hade jag ju köpt andra däck. Jag har letat som en galning men hittar inget, dock har jag hittat ett beg med 3 mm kvar men det är ju inte så bra när alla tre är nya och 1 är begagnat.. Så jag funderar på att sälja och köpa några andra däck. Någon som är intresserad isåfall för att bara ha och köra sönder på bana eller nått? Däcken är 285/30R18 K104 Ventus sport Något ni kan rekommendera när det gäller andra däck alternativ? |
|
|
Frågan är om det är hela världen att ha olika däck fram och bak? Jag minns exakt det som Programmer säger att det va ett rätt bra däck som funka dåligt på blött, det va min första uppfattning om Hankook. Sen jag fick körkort 2005 har jag bara köpt S1 EVO, typ 3 uppsättningar. Kalasdäck vill jag påstå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.