|
|
|
|---|---|
|
Tja har sökt länge nu efter vad knapparna på kliman betyder! Det är 2zons kliman jag snackar om och är mest nyfiken på vad den med 2 cirklar på betyder | |
| Är väl att den stänger av "inkommande luften" och bara återcirkulerar luften som är i kupén? | |
| men det är ju som 2 olika lägen på den :S har provat men märker ingen skildnad :S | |
| Ena läget är direkt avstängning av uteluften, i det andra läget är det automatik som känner av om luften är dålig och stänger då av. | |
| Kane det är väll också så att den "cikeln med ett A i" den ska ska väll fungera så att om bilen tycker att den ska cikulera luften typ som på sommarn om man startar bilen och det är hett inne, då cirkulerar den samma luft bara tills det är kallt innan den tar in ute luft för att få ner temperaturen inne i coupen så snabbt som möjligt. | |
|
Headmaster: Nej. Så här står det i den amrikanska manualen; "Left-hand indicator lamp on – AUC mode: The system detects pollutants in the outside air and responds by deactivating the outside air flow when required. The system then recirculates the air currently within the vehicle" |
|
|
okej ja då har jag en klarare bild över det hela :D Måste nog köpa mig svenska manualer snart xD TACK |
|
|
I den svenska instruktionsboken står det: "Vänster kontrollampa lyser - AUC-drift: Vid starkt förorenad ytterluft spärras friskluftinsläppet en viss tid. Endast den i bilen befintliga luften cirkulerar. Beroende på luftkvaliteten sker automatisk omkoppling mellan friskluft och cirkulationsluft." |
|
| Kul att lära sig något nytt :) | |
|
En E39, eller liknande och speciellt nyare modeller, utan i-bok är ingen hit. Det finns massor av funktioner och finesser som man bör läsa in sig på. Det finns förutom huvudboken även manualer för ljudanläggningar, telefonsystem osv. Svenska böcker går att köpa hos BMW och är inte speciellt dyra. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.