|
|
|
|---|---|
|
0044 IKE: Oljetryckskontakt, har köpt en ny sån och ska byta den då jag antar att den strular. 0090 IKE: Spänningsförsörjnin kl.15 felaktig 0017 SZM: Underspänning 007B DME: Aktivering karakteristisk termostat 0002 RAD: Fel i antennströmförsörjning 00F0 DME: tändningsmissar cylinder 3, antar att det är tändspolen som håller på att ge upp. 003D DME: styrning lambdasondsuppvärmning efter kat. cylinderbank 2, antar att det är lambdasonden som är dålig, jag har köpt ett nytt och ska byta den. Tacksam för vad dessa koder betyder. Alpina B8 Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du bör rensa bort alla koder och köra en ny diagnos och se vilka som är aktuella iom med att du har haft låg spänning i bilen vilket kan sätt en del tillfälliga koder och se till att du har ett fulladdat batteri när du kör diagnos. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Så fort jag kommer på hur man rensar felkoder med Carsoft så ska jag göra det! :) Men denna (och den om lamdan)007B DME: Aktivering karakteristisk termostat, har jag haft sen förra besiktningen, ska termostaten bytas eller vad är det som är problemet? Har tagit bort dessa koder men de återkommer! Alpina B8 Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Termostaten har ju en elanslutning som gör att den på elektrisk väg kan öppnas via motorstyrningen och tempgivaren i motorn om den tycker det behövs. Det kan vara kontaktproblem eller fel på termostaten. Den öppnar normalt mekaniskt också med kylvätsketempen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok, nu tror jag börjar fatta! :) Börjar med och byta sensorn, om jag fattat rätt så får jag felmeddelande om det i carsoft. Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.