|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Jag vill ha tag på den billigaste halv försäkringen till min 535 e34 -91, Jag bor i Solna/Stockholm och premien är skrattretande... Finns det någon som har hittat en dräglig försäkring på sin 535 och bor i stan?? Jag fick ett förslag från Folksam på 12000:-/år med en saftig rabatt, vilket är det överlägset lägsta.. Länsförsäkringar gav ett "förslag" på 28000:-/år/halv försäkring.. OM jag skulle skriva mig på sommarstugans adress som ligger i smålänska skogarna blir försäkringen genast 2700:-/år/halvförsäkring i folksan. Finns det någon som har lyckats att hitta något billigare allternativ.. MVH Danne |
| Hos Trygghansa har jag 5300 kr året för halvförsäkring | |
| Så dyra halvförsäkringar... hmm du måste vara ganska ung.... | |
Hjelm |
Tackar!! men jag är 29.. Det är stor skillnad på vart man är skriven. Den är mer än halva priset om man bor i en "liten stad" typ Västerås,Norrköping,Uppsala Bor man dessutom 5km utanför Centrum i ex uppsala.. bor man plötsligt på "landet".. vilket gör att premien sjunker massor. |
| Jag undrar oxå vilka som har dom billigaste försäkringarna. Har en 535i e34 -88 som iofs bara kostar mig 2000-3000kr per år för halvförsäkring... men med helförsäkringar kostar den nästan 6000kr och jag vill helst ha helförsäkring men till billigare peng. Jag är bara 20 år än så min bil står på farsan som är över 50 år och vi bor i skogen =) Är en underbar bil iaf och den duger gott som första bil =) Älskar karaktären på motorn... dom flesta får en en liten shock när dom känner den enorma ökningen av vridet som kommer vid 4000rpm och inte verkar sluta förens varvstoppet =) | |
|
Hjelm: Det låter konstigt dyrt tycker jag... Försäkrade nyligen min 530 -94 hos just Folksam. Betalar 9100 kr/år för HELförsäkring. Full bonus, 42 år och boende på Kungsholmen (i Sthlm’s innerstad), parkering på gatan. Bilen är dessutom importerad 1995! Ursprungsbudet från Folksam var ca 12000 kr, men efter lite snack framkom att om man samtidigt sökte medlemsskap i OK så sjönk premien med ca 3000 kr/år. Du är visserligen lite yngre än jag och din bonus vet jag inget om, men å andra sidan bor du utanför stan och din bil är äldre. Det BORDE sammantaget bli billigare för dig tycker jag... Men som sagt: Det verkar som om premierna fluktuerar dagligen likt Nasdaq-börsen... Tror att ganska mycket makt ligger hos den enskilde säljaren... Gäller att ha lite tur. Försök igen och testa med att spela ut några bolag mot varandra! Lycka till! Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Kör 525:a i sthlm city, 3400kr/år helförs! Slå det om ni kan... Have a nice day! |
|
| Skämta bara...13400kr/år går den på, rysligt nmassa pengar, men vad göra? | |
|
Min 535i kostar 2304:-/år /helförsäkrad på farsan ! =) Bor i Umeå _____________________________________________ Länk |
|
|
Hejsan. Bor i Gbg o har Länsförsäkringar 6500/år För en 535i -92. Blev lite billigare när jag tog hem försäkring i samma bolag..O då försvan även en del krav,efter som bilen e importerad.. |
|
| Besök www.salusansvar.se de är väldigt bra och billiga och har bara 1000 kr i självrisk oavsett premie och när man tecknar försäkring så ingår alla tilläggs försäkringar som ex lånebil-brand-stöld m.m värt att ringa och kolla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.