AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.808

330 med 0 ägare och aldrig i trafik men 4000 mil

Lite spekulant på denna 330:

Länk

Hos transportstyrelsen står följande:

Antal ägare: 0
Fordonet tillverkat:
I trafik första gången i Sverige:

Vad innebär ovanstående?
Funkar Distronic bra, även ner stopp som på Volvo V60?

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Helt nyimporterad betyder de på svenska :) Inte reggad på nån ägare/företag ännu.
Glömde följande från utdraget:

Privatimport: Nej
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sett detta på en annan bil också (525d som importerats från italien som står på en "Örebrofirma"), har för mig att det först uppdaterats när bilen registrerats på en ägare. Experter kan rätta mig om jag har fel :)
De du säger kan stämma, tog just en carfax på den och visst är den importerad även om de inte framgår hos TS, helt nyligen också (dec 2011) men ingen Salvation i alla fall.
En bil som tas in av godkänd importör klassas som "privatimport nej" fast än den har varit registerad utomlands. BMW Bilia har tagit in begagnade bilar från BMW Tyskland exempelvis. Även riktiga gamla importer (89 och tidigare) står som privatimport nej.

Stephan
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Så "femmans bil" i Örebro är "godkända"? :) aldrig hört om detta...
ma
90
marauder
325da -08
Så bara för att dom är "godkänd importör" så kan dom dölja det faktum att bilen är importerad?
Sen undrar jag hur dom lyckats få ner årsskatten till låga 1520kr med 178g/km CO2 för en 2008 års 330 med 272hk??

Min egen svensksålda 325d (2008) har 169g/km CO2 & kostar 3667kr år
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är väl inget konstigt, det är ju en bensinare i länken och din bil är en diesel. Dieslar har alltid högre skatt vid samma CO2.

(Däremot kan man ju diskutera om det borde vara så, men så är det iaf).

Sen så tycker jag att bilen är fullständigt svindyr med tanke på att det är en pre-facelift men det är ju jag det.

-------
//Lövet
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Man kan ju ändå se att bilen är importerad.
Det är bara att kolla när den är reggad i sverige första gången..
"Privatimport nej" betyder ju bara att den inte är importerad av en privarperson.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.