AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.098

Någon som kan bekräfta mätarställning?

Th
1
The_Viking
320d e46 -98
God kväll folket. Ny här på AP, har sysslat mycket med bmw men kör för tillfället Audi s8 bland annat.
I alla fall, en kompis ägde en 325 e36 för ca 3 år sedan. Bilen var i absolut toppskick och en lågmilare.
Den hade då gått 13 100 mil och var en av de första e36 som tilverkats. Kollade upp den nyligen och idag har den gått några tusen mil till. Precis som majoriteten av alla bmw så är den importerad, än så inga konstigheter alls.

Nu till varför jag är nyfiken. Serviceboken saknas, plus att vi hittatde bes papper från samma år som bilen importerades där mätarställningen är 6000 mil. Hade den varut sv-såld hade jag aldrig tänkt tanken ens. Men importbil som rullat 6000 mil på 9 år och saknar servicebok gör att varningsklockorna ringer.

Det finns inga som helst tecken på bilen som antyder att den kan ha gått längre, den var finare än min e46. MEN, företagsimporterad 9 år gammal bil som vid importen gått 6000 mil gör mig endå misstänksam. Därför undrar jag om det finns någon här inne som kan kolla upp detta på något sätt. Kanske via servicehistorik från Tyskland? Till en början lägger jag inte ut bilens info i tråden då det inte är schysst mot bilens ägare ifall den blir oskyldigt anklagad. Skriv så skickar jag chassie nr på PM.

Ev stavfel och "dubbelskrivningar" skyller jag på androidmobilen.

Vid noggrann undersökning av bilen fann vi inte några som helst tecken på att
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.