|
|
|
|---|---|
|
tjenare körde hem en 320 it igår kväll en tripp på runt 30mil. plötsligt efter ca 10mil i 120tempo stiger tempmätaren mot rött.. får panik ,sänker haqastigheten och höjer värmen till max i bilen. nu dalar nålen i rask takt mot mitten igen..onormalt fort alltså.. kör vidare ca 10mil och då händer samma sak igen ..kör av vägen och lättar på locket till expansionskärlet,övertryck givietvis då vattnet är varmt där i..det pyser ut lite granna och efter en kaffe så åker jag vidare..ca 10mil kvar hem..på dom sista 10milen händer ingenting,mätaren står i mitten även vid stillastående..vad fasen kan det vara för fel?? kanon värme och kyla i bilen förövrigt.. | |
|
Har du gjort något tidigare med bilen eller det bara hände mitt i allt på just denna rundan? Tänkte om du tidigare fyllt på vatten/glykol eller gjort något annat med bilen innan rundan. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
nja jag köpte den precis då... så jag vet inte...själv misstänker jag luft i systemet.. |
|
|
Tänkte på det också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Kanske kolla hur mycket glykol du har i också om du precis köpt den. Så det inte varit is någonstans också. Men tycker samtidigt att körde du 10 mil borde det tinat. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
ja och ca 10minuter inna dess kom den från stockholm så den var inte kall direkt:-) startade imorse också i ca 6 minus och körde till jobbet ca 8km.. då vart den varm o go och normal temp.. |
|
|
Det är nog luft som det skrevs ovan, eller för lite vatten helt enkelt. Kolla nivån när bilen är kall. |
|
|
för lite vatten vetetusan då expansionskärlet var ca 1cm från topp.. men då stämmer min teori med luft iaf..idag har jag kört den i kö utan problem.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.