|
|
|
|---|---|
|
525i AT .02 27100mil Märker nu när vi till slut har fått minusgrader i Skåne att motorn sällan kommer upp i arbetstemp. Kör 3.5mil till jobbet i morse, -3 till 4 grader ute, nålen går inte ens ur det blåa fältet på tempmätaren. Samma sak på vägen hem, men står sen på tomgång i kanske 10 minuter och då går nålen upp till mitten på mätaren och varmluften kommer i bilen. Så fort jag har kommit ett par km på väg är nålen nere på det blåa igen. Tycker bränsleförbukningen har ökat en liten del på sistone också, kanske en biverkning av för kall motor? Dags att byta termostaten? Är detta vad som behövs? Länk | |
| ny länk Länk | |
| köp en orginal. bytte min förra året o den e redan lite segare än ifjol.ska sätta dit orginalgrejer istället mitt tips | |
|
Låter som att det kan vara termostaten. Jag hade liknande "fel" och bytte min förra veckan. Nu är det mycket bättre! Har också en 525i från -02. Verkstäderna tog från 1700 till 3200 för delar+arbete. |
|
|
Är inte så svårt att byta själv - det som kan ta lite tid är luftningen om man har otur. Gör man bytet med fronten högt är risken för luftfickor under bytet minimal.... Själva termostatbytet tar inte mer än typ 10-15minuter om man tar det lugnt och inte har tummen mitt i handen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bytet fixas själv, inga problem... Frågan är om det duger med den från Ebay eller man skall tjacka original från Schmiedmann t.ex för dubbla pengarna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns väl ingte tråkigare att hålla på att glöta med glykol och luftning i onödan om en komponent inte skulle hålla måttet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| lyssna på Hasso om du inte tror mig ;) för o va 100% säker på att du ska få orginal köp på bmw | |
| ni har väl rätt Ron å Hasso.....återkommer med vad som sker och resultat därefter! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.