AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.988

523 Touring M-sport 2007

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hejsan!

Vad tror panelen om nedan bil:

Länk

Utrustning/mil kontra pris? Bilen är svensksåld, och har också avtagbart drag (framgår ej i annonsen...)

Kom gärna med inputs.. Osäker på om jag ändå inte vill ha en diesel som bruksbil..
Ik
102
Iker
316i -98
Tjena Niklas! de var ett tag sen, ser att du är ute och letar bil som vanligt :) Säger bara direkt, det där är inget för dig, de där kommer du tröttna snabbt på.

Köp en Diesel, helst 535d med en box men det kanske blir för mycket för en bruksis, men du brukar inte vara blyg när det gäller det hållet heller :D

Vad har hänt med sportbils fronten då? har du nått roligt som dammar i garaget?

/igge
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kan du leva med lite mindre motor så är den där bra prissatt.

-------
//Lövet
He
198
HenrikJ
320da -11
Bra pris. Men det beror och andra sidan på att det är en pre-facelift med gamla motorn på 177hk. Hade satsat på en faceliftad 08:a som känns mycket modernare och välbyggd, med nya motorn på 190hk som drar mindre och har lägre skatt.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ilker: Som vanligt.. :) Ja det var länge sen.. :) Bilen skall främst användas av min flickvän.. Måste ha plats för en barnvagn i vår.. Vill ha låga omkostnader på skatt/försäkringar på 3:e bilen så 535d är uteslutet.
Diesel kör jag förövrigt på firmabilen, som förövrigt är av ett annat fabrikat än BMW.
Min senaste M3:a sålde jag i höstas, så "fin" garaget står just nu tomt. Kan ev hamna en Z4M roadster där till sommaren eller en 335 cab. Den som lever får se..

Andreas: Känner likandant faktist om man jämför med andra objekt just nu på blocket. Kanske nån krona prut så man hamnar på 145-150 i slutpris.
Bilen verkar otroligt fin på bilderna, men kan ju vara annorlunda i verkligheten. (7 ägare enl. transportstyrelsen också....)

HenrikJ: Medveten om att den saknar faceliften, vilket är tråkigt.. Hade gärna haft automat också. 177/190hk spelar ingen roll då jag anser att de ändå måste vara riktigt trötta oavsett utav de man väljer. Dock är jag lite orolig runt inredningen, skiljer det mkt i kvalitékänsla från faceliften?

Tog förövrigt ut en utrustningslista.. Nån som kan säga mig vad det är för ljudsystem i bilen? Framgår inte vad jag kan se av nedan:

S2NPA M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA BMW LM Fälg M dubbeleker 135
S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning
P337A M SPORTS PACKAGE M Sportpaket
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S386A ROOF RAIL Takreling
S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket
S442A CUPHOLDER Burkhållare
S464A SKIBAG Skidsaeck
S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S4M3A INTERIOR TRIM.FINI. ALU. CUBE PURE Interiörlister Alu Cube Pure
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik
S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD
S704A M SPORT SUSPENSION M sportchassi
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M läderratt
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE M aerodynamik-paket
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Takhimmel antracit
S842A COLD CLIMATE VERSION Utförande för kallt klimat
S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa
S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår
S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling
S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Navigation access request,country-spec.
S8SPA COP CONTROL Styrning COP
S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Karossytsskydd
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska

Ik
102
Iker
316i -98
Jahaja då hänger jag med ;) så ni ska få barn, fan va kul. Grattis! undrar om det ploppar ut en ny Niklas junior ''schumacher'' :D men då är ju det valet ganska klockrent, grymt fin färg, svart skinn osv. ser väldigt fin och komplett ut liksom. väldigt prisvärd också. Jasså köpte du en M3 E46 igen? va var det för färg denna gång då?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

ilker: en imolaröd II.. Ingen BMW själv just nu?

Bjöd förövrigt 145 för 523:an, men ägaren vägrade. Kan iofs förstå han.. Men, blir nog så att jag väntar och håller ögonen öppna mot en diesel Doris med lci.. Blir några tusenlappar mer men det är det kanske värt.. Kravet på m-sport drar ju dock upp priserna rejält.. Hmm
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Blev köp ändå! Bilen var kanon och säljaren släppte till slut för 145.. :) ingen raket men ändå trevlig motorkaraktär.
Grattis!
En sånn kunde jag också tänka mig åt frugan :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.