|
|
|
|---|---|
|
Såg en lustig sak nu när jag kolla besiktningspapper på en e39a jag funderar på... Bromsar fram: 2,0 - 2,0 Bromsar bak: 2,4 - 2,4 Ska inte alltid bromsarna fram ta mer än bak? Bilen är ju godkänd med dessa värden...? Kanske man lär sig något nytt nu? | |
|
Hade samma sak en gång på min. Rättade till sig efter att jag hade bytt bakre bromsrören och bytt bromsvätska. |
|
| Men kan man kalla det för ett fel? Eller är det helt okej att det är på det sättet? Bilen står ju på firma... Är det ett "fel" så ska det ju vara åtgärdat innan jag köper bilen isåfall... | |
| Värdena beror ju på hur hårt besiktningsmannen bromsar, det visar inte balansen mellan fram/bak. | |
|
Nej, värdena på bilprovningens bromstest går nog inte att använda för analys över hur bra bromsarna egentligen är. De är främst ute efter att kolla så att det inte är för stor skillnad mellan höger och vänster bromskraft - då är det ju risk för att bilen plötsligt drar snett vid hård inbromsning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej. Tackar för svaren. :) Då är alltså allt i sin ordning :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.