AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.482

HAG847, E61 530xDA 2008, till salu igen med odeklarerad defekt på växellåda

St
82
Stefan1973Karlsson
530xDA Touring LCI 2008
Rejmes (Volvo) Örebro har lagt ut den bil jag jag lämnade tillbaka pga dåliga växlingar igen. Utan att deklarera felet, som de sa till mig att de skulle göra.

Carlsson Bil BMW i Örebro konstaterade att lådan växlar utanför spec. och att den i deras värld behöver bytas.

Se upp om ni vill ha en bil som är OK enligt BMW!

Inte seriöst beteende, tycker jag! Bemötandet mot mig var klanderfritt, men att bara glatt försöka kränga på den på nästa stackare som kanske inte är lika kritisk som jag? Hmm... Där sjönk de ett par snäpp. Ingen Volvo för mig!

/Stefan
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Är du säker på att den inte är utbytt, eller reparerad?

Mvh H
St
82
Stefan1973Karlsson
530xDA Touring LCI 2008
Tämligen, jag lämnade in den i måndags eftermiddag och den ligger ute nu på morgonen. En dag hinner man inget sådant på.

De har bara rekondat och lagat baktorkarn (hoppas jag) om jag får gissa lite "vilt"...

/Stefan
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Där sjönk den firmans anseende genom jorden igen. Synd på en firma som tidigare betett sig seriöst genom att köpa tillbaka bilen utan knussel.

-------
//Lövet
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är HAG847 vi pratar om antar jag?

-------
//Lövet
St
82
Stefan1973Karlsson
530xDA Touring LCI 2008
@ Lövet:

Japp. Fin bil i övrigt map färg, inredning, allmänt skick m.m. Men den verkar vara hårt kört, kanske med släp mkt. Den har mkt hårdare motorljud och mer turbovissel än den jag hittat nu. Likaså finns lite, lite transmissionsljud (kugg) vid vissa växlar/farter.

Det var nog tur jag lämnade tillbaka den. Av flera anledningar.

/Stefan
Hur vet du att dom inte har tänkt sig att fixa bilen före försäljning då? Att dom har lagt ut den redan behöver väl inte innebära att dom inte ska göra nåt åt det.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Länk

Det verkar vara samma testprotokoll som när du köpte bilen...

Växellåda: N (normal) rep kostnad: 0 kr.
St
82
Stefan1973Karlsson
530xDA Touring LCI 2008
@GE:

De sa ju till mig att renovering eller växellådsbyte var helt uteslutet på grund av den höga kostnaden. De kunde tänka sig en liten ekonomisk kompensation (som vi inte diskuterade närmare), eller att köpa tillbaka bilen.

De hoppas nog på en mindre noggrann kund nästa gång... :/

/Stefan
Jag tycker det är jättebra att trådskaparen informerar om detta! Oavsett hur Rejmes tänker agera. Det är ju inte orimligt att anta att Rejmes tänker "glömma" att informera om detta. Man får vara mer än lovligt naiv om man inte tror det kan hända i bilbranschen!
Man får inte vara så bajsnödigt rädd för att kritisera! En bilfirma måste tåla kritisk granskning och gör dom rätt för sig så kommer det fram. Gör dom inte det så är dom dumma och då ska det informeras om!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.