|
|
|
|---|---|
|
Hur ser det ut med massage på komfortstolarna för E60/61? Brorsan hade en E65:a med dessa och tyckte det var grymt när man åkte långt. Finns de på alla komforstolar, eller är det ett tillval som är svårt att hitta? | |
| Tillval. | |
rsarits |
Tillval, tror att det heter aktiva stolar när det är massage |
|
Om du håller dig till svensksålda bilar så är det extremt svårt att hitta. Lite lättare i Tyskland pga utbudet, men det verkar aldrig ha varit en försäljningssuccé på E6x serien. Vanligare på E65:an. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Har utrustningskod 455 - Aktivsitz für Fahrer und Bifarher. Kostade 8600kr för modellår 2008. ___ //Ulf |
|
| Det var ju inte så farligt.... Förstår inte varför inte alla valde det. | |
|
För att det kostade 8600kr? ;) Inte särskilt prisvärt i min mening, det är ju mer än exempelvis metallic kostade. ------- //Lövet |
|
| Sen var det ju så också att ventilation kräver komfortstolar och komfortstolar kräver läder... dessa 2 tillval gick ju lös på dryga 41 000... många nöjde sig nog med det, för 8600 får man ju också annan utrustning som känns viktigare. | |
| Jag menar förstås massage, ventilation var ytterligare ett option... | |
|
Jag har massage i min 550 och har även haft det i en 540 E39 för länge sedan och det är en trevlig funktion på längre resor men jag hade aldrig kryssat i det vid ett nybilsköp. Avtagbar dragkrok kostade exakt samma och jag hade hellre haft en sådan. Även komfortaccess som kostade ca. en tusenlapp mer ser jag också som betydligt mer prisvärt, det är något man har glädje av varje gång man använder bilen. ___ //Ulf |
|
|
"Det var ju inte så farligt.... Förstår inte varför inte alla valde det. " Alltid enkelt att kritisera andras val av utrustning vid nybilsaffär när man inte själv behöver betala... ;o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.