|
|
|
|---|---|
|
Hej, har köpt ett kit med kablar av en på tradera och då fick jag med en USB to serial adapter som det står HL-340 på. Jag har sökt på HL-340 och hittat några drivrutiner men lyckas inte få det att fungera med windows 7 och 64bit? För när jag ska installer drivrutinerna står det bara install failure? Måste ju vara någon här som har lyckats att få de fungera? Man måste ju ändra com porten och hade varit så jäkla bra om någon kunde länka och berätta hur man får det att fungera med USB adapter till laptop med windows 7 64bit. Frågar här och inte i någon tidigare tråd för att hitta inget svar där och behöver svar fort. Tacksam för svar! | |
|
USB-adapter brukar tyvärr inte fungera - de filtrerar bort nödvändig kommunikation... Serieport är det som gäller! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ett tips är att köpa en begagnad laptop med serie port på tex en loppis. Brukar kosta från 500 kr. Mvh. Richard |
|
|
Installera det med hjälp av XP mode, finns och går att använda med Windows 7 64 bit. Du kan hitta det under kontrollpanelen eller om du högerklickar. |
|
|
I mitt fall var lösningen drivrutiner , ladda ned dem här Länk Det som gäller är att få en usb-port att uppträda som en comport , jag höll på att dra det obefintliga håret av skallen innan jag fick det att funka , i skrivande stund fungerar både Carsoft , BMW-scanner 1.4 samt BMW-INPA med dessa drirutiner |
|
|
Okej ska kolla upp de med XP mode! Vadå laddade du bara ner drivrutinerna jojjas och fick det att funka eller kan du förklara hur du gjorde hade vart skitschysst :) |
|
|
Provat att googla på HL-340? Det första man får upp innehåller bra info och länkar till drivrutiner... Länk En bit ner i forumet finns en länk med instruktion och som är testad på W7/64bit. FP |
|
|
s_ahlen: Jag köpte den där HL-340 av en säljare som heter oonecho på tradera. Den funkar inte, försökt med all möjliga drivare och inställningar. Jag köpte denna som tydligen är erkänt bra och nu funkar det klockrent. Länk |
|
|
Har letat adaptrar för att kunna använda min asus eee istället för stationär dator i garaget, har hittat denna: Länk Ser ju identisk ut med Aten adaptern i inlägget före. Är det samma? Priset kvittar ju, men smidigare o åka till affären o skaffa en än o behöva vänta på posten ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.