|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder! Är det något speciellt man ska tänka på vid köp av M3 E92 | |
|
Att du väljer en bil med DKG :). Är du ute efter facelift så måste du kolla på en 10:a 2009 fick bilen en uppgradering av idriven med snabbknappar och en inbyggd hårddisk för musiklagring. Utrustning som är lite måste för din egen skull och vid en senare försäljning tycker jag är. Skinn Dkg EDC m-drive navi Hifi pro eller bättre. Trots allt är det en premiumvagn som inte får kännas alltför naken i options anser jag. |
|
|
Ja en DKG-låda hade redan i huvudet :) Men är det inge annat som man ska tänka på ex. ngr kända fel? Tack så länge! |
|
|
Tror bilen skall in för en service ganska snabbt efter att den vart ny kolla så den är gjort, vet att många missar den. |
|
|
Personligen hade jag förresten valt en limo med manuell:-) |
|
|
Den ska servas efter 200 mil. Men glömmer folk verkligen det??? Jonas |
|
|
Japp det är tex glömt på en mörkgrå M3 Coupe 07-08 som jag kikade på i höstas.... Inte så kul den dagen man ska ha nåt åtgärdat på försäkringen och de kanske hänvisar till att servicen inte är skött... MVH Peter |
|
|
Annars är det ganska felfria bilar maskinellt och de lider inte av några barnsjukdomar alls som äldre generationer gjort. Annars är det allt det vanliga man måste gå igenom som vid vilket begagnatköp som helst... MVH Peter |
|
|
Peddan// Konstigt eller slött att missa det. Dels är det ju gratis och får man inte en indikering i bilens infosystem? Så är det ju på alla andra servicetillfällen. Jonas |
|
|
Egentligen så verkar m3 E9X väldigt befriade från allvarliga problem. Det som har hänt med m3 E9X om än väldigt, väldigt sällsynt är: "Tickande" motor, pga för dålig smörjning från oljan Skeva bromsskivor el spräckta skivor Kolla om oljan i diffen är bytt. Ta några varv med fullt rattutslag, låter det konstigt från diffen så är det "fel" olja i. Dock inget som är skadligt för bilen men irriterande. BMW uppdaterade villken olja som ska användas för att det ska låta bättre. Om säljaren gjort extra oljebyten så är det ett gott tecken. S65-motorn gillar olja :-) |
|
|
Det knarrande ljudet från diffen har jag hört på flera M3 e9x, dock endast vid kallstart=kall olja i diff, sedan har ljudet försvunnnit. Inget fel i mitt tycke. Mvh Peter |
|
|
Tack för svaren! Nu är det bara vänta till ngn bra bil dyker upp! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.