|
|
|
|---|---|
|
Varför skriver KVD så höga listpriser på sina bilar? Kollade på en 325 E91 -2010 KWK969 1800 mil comfort- och dynamic-paket, drag, vinterhjul, manuell, solid svart. Kan inte få den värderad till mer än 258' på bilpriser.se Länk KVD listar den till 275. Tycker jag har sett dessa skillnader vid fler tillfällen. Har jag missat något? Litar de inte själv på sin värderingstjänst eller? Förhoppningsvis har väl de flesta som bjuder koll på detta. Känns lite som de försöker trissa upp priserna. | |
|
Länk till bilen också: Länk |
|
|
Klassiskt auktionsknep. Genom att skriva höga listpriser så ökar man "fyndkänslan". Däremot så tror jag inte det har nån större betydelse för budgivningen. Man bjuder ju mot en annan person/er - inte mot listpriset. ------- //Lövet |
|
| Fin var den. Bör inte säljas mer än 230.000. Hoppas att du får mer tur än vad jag fick med min BMW 325 som jag köpte via kvd. Den är fortvarande hos BMW. Enligt BMW ska de byta spridare och pump. | |
|
Jag har redan handlat på KVD 2ggr. Ingen gång blev bilen kvar på BMW ;) ------- //Lövet |
|
|
Jo, jag läste din historia h0admpa. Jag har ju blivit besviken en gång tidigare på KVD och backat ett köp pga bristande info. Har sen hört ett par historier förutom din från personer som blivit besvikna på bilar från KVD pga bristande beskrivning bl.a. Lovade mig själv då att aldrig mer bjuda på en bil från KVD. Men har hört många som har varit nöjda också så tänkte att det kanske bara är några få som haft otur och att denna bil är så pass ny med garanti kvar att det borde minimera risken eller åtminstone vara bra med både nybilsgaranti och maskinskada som gäller ett bra tag till. Samt att felen med pump och spridare borde vara åtgärdat på en sen 2010:a. De få likvärdiga bilar som finns på Blocket ligger ju närmare 300' så KVD:s listpris kanske inte är så fel ändå. Dock tyckte jag du gjorde ett ganska bra fynd h0admpa om du nu får åtgärdat felen också. |
|
| Den gick billigt. 203.500! Då vet man vad de är värda... inte 275 i varje fall. | |
|
Vågar knappt läsa såna här trådar. Det är så tråkigt att läsa svart på vitt vad ens bil är värd. ;) Intressant dock att den gick såpass "lågt", surfar blocket då och då för att se så att värdeminskningen är hyfsat inom beräknat område och min gissning var att den skulle gå högre. Dock inte för några 275'. |
|
|
Jo jag trodde nog också högre. 220-230 minst. Vet inte varför den gick så lågt. Solid lack och ingen takreling eller? Känns inte som det skulle vara så avgörande. Ångrar nästan att man inte la ett bud. Men då hade det väl inte stoppat där. När man ser bilar gå så billgt vill man ju inte heller betala mycket mer för en motsvarande bil. Blir svårare att hitta bil nu. |
|
|
Det är en auktion, det var väl helt enkelt inte fler som ville ha en bensin 325 den här veckan. Nästa vecka skulle det kanske blivit annorlunda. Sen tror jag också att bilhandlarna som härjar på KVD inte var intresserade av den eftersom det var en bensinare. Nu är det bara diesel som gäller i begagnathandeln. Hade det varit en 320d hade den säkert gått 30-40 tusen dyrare, märkligt nog. Det gick en Advantage Edition lågmilare 320dT för runt två veckor sedan för nästan 275' med samma mätarställning. ------- //Lövet |
|
|
Hej Pew Jag hoppas också att BMW åtgärdar problemet. Jag får svar imorgon, kommer att skriva om det. Köpte du bilen eller? |
|
|
Nej, det blev inget köp. Åker bort till helgen i nästan två veckor. Har 50 mil till Stockholm så det hade blivit lite besvärligt att hämta den innan jag åker. Samt att jag får en liten känsla av att nån hake finns det då det är en bilhandlare som säljer den och har ett reservationspris på endast 200.000kr. Men ångrar mig lite fortfarande att jag inte la ett bud. Fanns ju ändå garanti kvar på bilen om det hade varit nåt. Ska bli intressant att se om det löser sig med din bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.