|
|
|
|---|---|
|
Här om dagen så började airbaglampan att lysa.. Och nu i morse så fick jag inte igång farthållaren.. Sen blinkar skärmen till stereon/navin med ojämna mellanrum. Någon som vet vad det kan gälla? Bilen är en BMW E38 740 -98. Har lilla 4,3 navin men har stora 16,9 ligger hemma.. Tänkte byta den och se om det kanske hjälper? Alla tips är välkomna! | |
| Känns lite som tändningskontakten, när den blir mindre bra kan man få alla möjliga knepiga fel, ingen dur komponent och den jag hade satsat på i första hand. | |
| Edit: dyr | |
|
Hej Christian, Jag hade liknande intermittenta fel på min bil, en BMW 740ia-98. Det var tändningskontakten precis som mj_mj_mj_mj tipsar om. Jag tror jag betalade 800 kr för att få den utbytt hos min lokale fristående BMW mekaniker. Om inga andra felkoder som ger några ledtrådar föreligger är det nog en bra idé att byta den. |
|
|
Sådär, har precis ringt en BMW verkstad i Enköping och dom ska återkomma med pris på byte av tändningskontakten, byte av ventilkåpspackning och snabb koll av vad som läcker olja i framkant av motorn.. Får se vad kalaset kommer kosta. Tack för förslagen =) |
|
| Nyfiken, vad kostade jobbet för byte av ventilkåpspackningar på bilen? Vilken verkstad aktoriserad? Det tog mig nästa 7 timmar att byta packningarna, hobby mekaniker :-) Ena sidan tog extra lång tid utan att ha läst innan hur man skulle göra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.