AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.671

Krånglande lås/larm 740ia -93

St
24
Stolle
740 år -96 E38
Hej!

Jag är numer stolt ägare till en obesiktigad 740ia -93.

Fantastisk bil! Kan inte förstå varför jag inte handlat en sån tidigare..

Den har stått med haveri på växellådan i ett par år, men efter ett byte till en fungerande blev bilen min!

Ett problem är larmet. Låser jag bilen går den inte att låsa upp igen, om man inte låser bilen med öppen motorhuv. Drar man sedan ut säkring nr 20 går det att låsa upp osv. Gör man inte det larmar den och för ett jäkla liv.

Hoppas ngn mer än jag har haft samma erfarenhet och kan guida mig till en lösning, grannarna vill nog inte vakna av mitt larm, och lämna bilen olåst är inte att tänka på.

St
24
Stolle
740 år -96 E38
Då kan en lösning vara nära:

Säljaren "glömde" tala om att den skall vara fjärrstyrd, han hade dock inte heller fått ngn fjärr när han blev ägare.

Kan man koppla ur larmet så man slipper köpa en ny?
Andra alternativ?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Larm går att koppla ur. Det är bara att börjaläsa elschema! Finns att hitta på nätet och är på några hundra sidor!
Såg att du bor i Borås. När det blir varmare ute kan jag kanske ta en titt på bilen om du inte löst det tills då.
Men man skall inte behöva koppla ur lamet, bilen skall funka även utan fjärrkontroll

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Förresten, är du ny på BMW E32 så plöj igenom denna sidan:
Länk

Många bra grejer där.

/Mats J
St
24
Stolle
740 år -96 E38
Kanonbra sida!

problemet är dock löst, låset på förardörren är ur funktion, låset i passagerardörren kärvade men funkar nu bra.
Kan både larma och larma av med nyckeln.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.