|
|
|
|---|---|
|
Hej Har idag en 320d som jobb-bil nu ska bytas. Funderar på en X1 xDrive18d. Jag kör dock nästan bara motorväg och undrar därför vad er förbrukning ligger på när kör motorväg i 120-130 km/h. Alla svar uppskattas! | |
| Ingen som kan hjälpa mig med denna fråga? Funderar på den som jobbil och vill då veta vad milkostnaden blir när man kör motorväg. Behöver verkligen er hjälp. | |
| Körde svärfars X1 xDrive18d 70 mil tur och retur för ett par veckor sen. Drog ca 0,7 på den resan. Väldigt törstigt i mina ögon. Vet inte om det är utväxlingen i 18d ihop med 4-hjulsdrift och högre luftmotstånd som gör att den blir så väldigt mycket törstigare än ex 320d. Båda mina bilar går betydligt snålare än så på samma resa (som jag gjort 100-tals gånger). | |
|
Tack! Tycker också det är väldigt högt, BMW-handlaren sa att under 6.0 inte var några problem på motorväg, vilket hade känts mer okej. Det var alltså bara skitsnack. |
|
|
Hej, Frugan har en X1 2.0d. EJ x-drive. Tycker den är rätt snål jämfört med min Z:a :) Men den ökar rätt kraftigt om man börjar pressa. Ca 0.7 i 130-140. Men har varit nerer runt 0.6 vid skyltkörning. Annars riktigt trevlig bil. |
|
|
Är ju tyvärr problemet med SUV (SAV) ar. Ju högre hastighet, desto högre förbrukning p.g.a. luftmotståndet... Går inte att komma ifrån... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.