|
|
|
|---|---|
|
Hej idag när jag skulle åka till jobbet upptäckte jag att fläkten inte funkar typ. Har stora climan i min bil, men den blåser inte? Någon som vet vad det kan bero på En säkring/relä? åtgärds förslag? Vart sitter förövrigt säkringarna så man kan börja med att kolla själv? På förhand tack | |
|
Har kollat säkringar nu kan dock inte se att någon skulle vara bränd? |
|
| Det hände med min e91 också. Det berodde på kol i fläkten. Kalaset kostar 2400:- hos auktoriserad BMW-verkstad. Du kan öppna fläkten och ta ut den och slå på den, kommer att fungera ett tag till men sen lägger den av igen och då måste man byta. | |
|
Vart sitter fläkten då? Tycker det är jävligt dåligt på en så pass ny och dyr bil har endast gått 7600mil vid 7000 byttes styrservon :-( |
|
| Sitter bakom handsfacket om jag minns rätt. | |
|
Ja tror det med pratade med Wölkes de tar in bilen redan imorgon och jag fick fri lånebil bra service det:-) Bara så jävla typisk så fort det blir lite vinter ute då lägger fläkten av. Funkade i torsdags när jag ställde den i garaget och måndag morgon är den tvärdöd:-( |
|
| För mig var det mitt i sommarhettan, som tur hade jag panorama. :) | |
| Det är som sagt kolet i fläktmotståndet som är slut, säg till att de byter rätt grejer. :) | |
|
De pratade om fläkten men jag skall nämna kolet. Jag har också panorama men det hjälper ju föga nu |
|
| Nämn fläktmotstånd då vet du att de inte kan lura på dig andra onödiga saker. :) | |
|
Då är felet åtgärdat tillfälligt iaf eftersom de inte gjorde något utan den hoppade igång igen. Men enligt Wölkes får man byta fläktmotståndet nästa gång det händer igen, om det händer igen? Ja ja blev inte så mkt klokare dock drygt 1200:- fattigare. Däremot skall Wölkes ha en eloge får snabb service och återkoppling. Kör lugnt |
|
| Precis så gjorde de med min också. :) | |
|
Hur långt hade din gått när den började krångla? Min har gått 7600mil:-( |
|
| Min 12000 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.