|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon på forumet känner till den här bilen: Länk Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk | |
|
Japp, första ägaren var på Ring Knutstorp på BMWCS evengemanget om inte 2001 så 2002 en entusiast av något slag. Boende i Göteborg har jag för mig. Otroligt läcker färg. Tyvärr ingen info från senare dagar, men det bådar gott att en auktoriserad handlare låter en drygt 10år gammal M-bil stå kvar hos sig. Mvh Stephan |
|
| Någon som vet något om denna bil? | |
|
Fälgarna är omlackade eller är de inte original. Utrymmet mellan ekrarna och bulthålen mm ska vara en grå kulör på. Det är det inte här. Och ytan ska ju vara klarlackad polerad, men den ser silverfärgad ut på bilden. Och centrumlocket har den nya designen, inte den gamla klassiska med en delad ring och en lös präglad aluminiumplatta. (Men den nya är mycket snyggare) Så fälgarna är antingen renoverade eller inte original. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Min släkting var arbetskamrat med f.d ägaren på Renova Göteborg. Han har ägt bilen hela tiden sedan 2001. Tyvärr har det kedjerökts i den under många år. Bilen är chippad och har sportsystem. Han hade även en Alpina B10 4,6 -98 tidigare "AMR264". Mvh Philip |
|
| Hur kan han ha ägt den sen 2001, när den har haft 5 ägare? | |
| Bilen kan ha flyttats mellan bolag och leasing hit och dit så fem ägare och en brukare är fullt möjligt! Det är bara att ringa till transportstyrelsen så ger dem dig de tre senaste ägarna. Tror man kan få hela ägarlistan faxad till sig dessutom. | |
|
Man får de senaste tre ägarna på fax väldigt lätt genom TS hemsida, för komplett ägarhistorik krävs ett mejl eller telefon till TS och manuell handläggning. MVH Peter |
|
|
Så var den såld... Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Grattis då!? "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Ja, grattis till en M3 med bra historik. Lova att inte röka i den du också. Mvh Philip |
|
| Lovar... :) Jag kan dock inte känna någon som helst rökdoft i den och askfat och cigarettändare är oanvända...! | |
|
travel in style: ska du sälja Alpinan? MVH Peter |
|
|
Grattis Travel-In-Style.... vill se lite egna bilder oxå,tack |
|
| Askfat och tändare går ju dock byta ut, och gjordes förmodligen innan sälj. | |
| Askfat och tändare går ju dock byta ut, och gjordes förmodligen innan sälj. | |
|
Sant. Men jag upplevde ingen rökdoft så den är kanske väl rekondad. Alpinan är eventuellt till salu. Pm:a mig om intresse finnes. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vänta till i sommar då kommer lukten :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.