|
|
|
|---|---|
|
hej, Är det bara jag som upplever den svarta färgen som mörk blå? | |
|
Gissar att du har en i Carbonschwarz (416). Den skiftar mellan svart och mörkblått=). Stephan |
|
| Jo det är den jag har. hehe om jag får vara petig så tycker jag det är lite jobbigt. | |
|
jokso - färgen på din bil är inte svart men blå, rent tekniskt... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius; Nja inte riktigt. Carbonschwarz klassas som svart även om enskilda besiktningmän vid privatimport även har skrivit några som Mblå. Fast det säger inte så mycket Daytonaviolett har personer på samma tjänst skrivit som Mblå, Mröd och minst vanligt korrekta Lila. Sv-sålda klassas däremot alltid korrekt för Carbonschwarz Personligen älskar jag Carbonschwarz underbar färg, roligare och snyggare än exempelvis Black Sapphire som inte på något sätt är tokig men Carbon vinner. Mvh Stephan |
|
Verdi |
Karbonsvart är ju den snyggaste färgen, så varför gnäller du? :) |
| Njee inte jag men min fru klagar varje dag. För jag hade lovat henne att nästa gång vi bytte så skulle de bli en svart bil. heheh | |
|
Stephan735i - Karbonsvart har ju en internationell (?) betäckning som är PBK-7, där "B" står för Blue/Blå, det var därför som jag ser färgen som blå. Sedan kan man ju rent filosofiskt argumentera huruvida svart egentligen är en färg... :o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.