|
|
|
|---|---|
|
Enligt RealOem så har jag moter M57N2 i min 530D 2006, och enligt ett inlägg finns inte Swirl Flaps i denna motor, stämmer det? | |
|
Nej din bil skall ha spjäll, det är endast 525d LCI (Facelift) som saknar dessa. :) //Bjersér |
|
|
Skit också... |
|
rsarits |
Var inte så ledsen, flaps:en är förbättrade f.o.m. -05, så det skall inte vara något problem. Jag råkade ut för motorhaveri på en -04 och hittade denna info på någon engelsk sida, de sålde också täckbrickor att ersätta spjällen med. |
|
Sedan kan man trösta sig med att antalet havererade M57 (Även med första varianten av spjäll inräknat) är väldigt litet jämfört med antalet sålda bilar med denna motor så risken för att man skall råka ut för ett haveri är inte stor. //Bjersér |
|
| De flesta utanför det här forumet är inte ens medvetna om problemet. Risken är inte så stor att händer men är jävligt surt om det händer i kombination med att man visste om det utan att göra något åt det. | |
| Hur är det med M57/T2 som sitter i 330d E91 (06)? | |
| Enl realoem så är det M57N2 den heter, så det borde vara samma men att BMW faktiskt ordnat upp det på nyare årsmodeller? | |
| Verkar se bra ut för E9x, Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.