|
|
|
|---|---|
| hej jag har en bmw M3 -02 jag vill att mina fälgar ska bredda lite mer och undrar om de e bra för väghållningen att sätta dit spacers? lr om man ksa hitta fälgar me annat ET? jag har ju breda fina fälgar så man kanske måste spacea.. någon som vet lr har tips? mvh | |
|
Min erfarenhet är att det är bara att fylla på tills det ser bra ut :-) Om du tittar på vilket et de kör med i BMW cup så förstår du att väghållningen inte påverkas negativt. Min erfarenhet baseras dock från M3 e36 och e36 323 ti (och e24) men har svårt att tro att e46 skulle vara annorlunda. På M3:an har jag 15 mm fram per sida och inget bak men det är gränsfall till att vara för stor differans mellan fram och bak ( ge mer överstyrning än önskvärt i vinterväglag, på asfalt är det kanon) På 323ti hade jag 28mm i fram och 10 mm ibak / sida vilket funkade kanon på den men den har lite annorlunda bakvagn ( e30). Jag föreslår därför att du tar ca 10 mm smalare i bak/sida och så brett det går utan att du behöver valsa skärmkanterna ibak. |
|
| när du spacerar ut hjulen på en e46 m3 iaf så blir bilen väldigt spårkänsig, det bör du tänka på.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.