|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Enligt WDS är det en annan lampa med en annan matning. |
|
| Ah, ni har rätt. Jag ska kolla om jag har en h3 i "mitten" även på min e92. Återkommer. | |
|
H3 lampan finns även på E92 med adaptiva xenonstrålkastare och där agerar den kurvljus. Som sagt, den H3 lampa som finns i strålkastarna är för kurvljus och saknar bilen denna utrustning har lampan ingen funktion. Här ser ni hur det fungerar på 3-serien med ansiktslyftningen. Länk Länk |
|
|
Har läst lite manualer nu på nätet, denna h3-lampa är markerad med en * som betyder att den inte är standard. Konstigt det här. Blir inte klokare av elschemat heller. Kan det vara så att kurvljus var standard i vanliga xenonljusen fast det inte blev godkänt i vissa länder så det kopplades bort? När jag har tillgång till bilen ska jag rycka kabeln till dessa lampor och se om bilen varnar för trasig glödlampa... |
|
|
Jag tror jag är ensam med att ha följande ljuskombination på en E9x. - Adaptiva Xenonstrålkastare - Helljusassistent - Kombinerade Dimljus och Kurvljus (Eftermonterade BMW original) - Xenonhelljus i de inre strålkastarna (själv monterat) - Helljusblink med Bixenonlampan då haljljuset är på, annars i de inre Xenonstrålkastarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.