|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt runt på forumet men hittar ingen med samma symptom. För några dagar sedan köpte jag en 320 touring -03 16500 mil som är i ett enastående skick, dock har jag nu märkt att när bilen är kall så uppkommer ett påtagligt skorrande ljud när jag släpper upp kopplingen och belastar drivlinan vid dragläget och ljudet hörs även vid köring men inte lika högt. Ljudet avtar mer och mer tills det försvinner helt när bilen blir lite varm. Kopplingen tar precis som den ska och växellådan känns mycket bra. Vad kan detta bero på? | |
|
Min 330 har också ett sånt ljud, det skorrar när man ska iväg på tomgång utan att gasa, motorvarvet hamnar under tomgång och då uppstår ljudet. Har kört så sedan bilen köptes för ett drygt år sedan,det har inte förändrats vare sej till det bättre eller sämre. Tyckte det lät som insuget först men funderar på om det kan vara en motorkudde? Varm eller kall spelar ingen roll. |
|
|
Kan vara CDV-ventilen som spökar. Det är en strypning på kopplingscylindern vid växellådan, som gör att kopplingen skall skonas...ger diffus känsla i kopplingen vid dragläge och många tycker att den förstör känslan helt. Är enkel att plocka bort, sitter mellan slavcylinder och hydraulledningen. Lossa ledningen och ta bort ventilen och sätt tillbaka ledningen direk in i slavcylindern (är samma koning). Glöm inte att lufta kopplingen efter borttagandet bara... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.