|
|
|
|---|---|
|
hej undrar om någon vet vilken castrol olja man ska beställa härifrån Länk som passar en 528 -97 Det var bättre förr | |
|
Välj förslagsvis en helsyntetisk 5W40-olja. Din bil har väl de kortare serviceintervallen som var innan man började med "longlife-oljor" och förlängda servicintervall!? Isåfall kan du välja en BMW-special oil-klassad olja eller ännu bättre en BMW-Longlife (98, 01 eller 04 fungerar lika bra då de senare är "bakåtkompatibla") så är du helt säker. Skall din bil ha Longlife-olja enligt instruktionsboken, välj en sådan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kör min 523:a(samma motorfamilj som din) på OK/Q8 Formula Excel helsyntet 5W/40. Blir billigast om du köper en 20-liters dunk..ca 1200-1300kr sist jag köpte iaf. Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ica Maxibladet i morrn är det kampanj på Shell helix ultra igen 5W-40 299/4liter BMW LL-01 godkänd. Åtminstone i Hassoland. Annars Säljer ju Swedol OKQ8 Formula excel som Janne nämner ovan för 63 kr litern om man köper en 20liters dunk- BMW LL-01 godkänd. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.