|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart säkringarna finns till värmaren? Ska tydligen gå och nolla den med säkring f1 om bmw inte byggt bort dom där 3säkringarna. Hoppas på tips och hjälp på de där att värmaren inte startar kanske någon som haft samma probelm? Lojvet med bmw | |
|
Måste bmw nolla värmaren eller kan man jö de själv? Lojvet med bmw |
|
|
Koppla loss batteriet i ett antal minuter, kommer inte ihåg hur många, men det finns andra trådar om detta. Hade själv detta bekymmer på min E39a, när tanken var nästan tom sög den luft. Tanka, nollställ, provstarta (3 försök tror jag), nollställ igen o.s.v. |
|
|
Tack ska pröva. Du har aldrig sett om det finns några säkringar till värmaren? Så de på en funktions beskrivning från webasto om man skulle nolla oxå? Mvh Robin Lojvet med bmw |
|
|
Är den eftermonterad går den att nolla med att ta bort säkring en stund ska isåfall sitta i bak ovanför batteriet..i övrigt gäller nog diagnosinstument hos BMW finns ett särskilt startinstrument till att kolla värmaren. Tyvärr så är det inte så ovanligt att felet ligger i kretskort och detta går ej att byta på en orginalmonterad då är det endast komplett värmare som gäller. |
|
|
Okej synd att min är orginal då. Felet m näred att värmaren inte startade när plockat ut eb grej jag hittade i luckan främför reservhjulet och när jag läst på den va det fjärstart för värmaren vi och fick plocka lös den för att kunna beställa en ny dossa tog lös anten och elkontakten. Plockade lös innerskärmen och tittade på värmaren cirkulations pumpen går och plockade jag bort styrkontaten så startar fläckten i värmaren. Har även prövat med. Batteriet men då hade ja lite bränsle. Ska pröva med batteriet i morgon har tankat nu så. Annars finns inte kanske något annat allternativ än bmw? Mvh Robin Lojvet med bmw |
|
|
El & Dieselfirmor brukar vara bra på såna, vi har El & diesel i Linköping kan... |
|
| Brukar bara vara BMW som gäller deras värmare är väl fortfarande en spärrad artikel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.