|
|
|
|---|---|
| Var på väg hem genom stan när gul motorsymbol tändes en kort stund symbolen släcktes,och jag saktade ner lite men motorn tappade kraft och går nu ojämt på tomgång,typ på tre cylindrar eller nåt,hoppas det inte blir dyrt att få fart på den igen... | |
| Hades detta problemet med min förra 120I flera gånger, var kamaxelgivaren en gång och tändspolarna dem andra gångerna. kostade någon tusenlapp eller två, per gång, om jag inte minns fel... | |
| Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter,gissade på tändspolarna pga jag innan har haft många passater med det felet som dessutom VAG bytte på garantin innan dom trasslade för mig,före jul var det antisladdsystemet på BMW:n som kraschade(BMW tog rejält betalt då),och bilen har bara gått 4000mil... hur är det med egentligen med BMW:s kvalite? :) | |
| Jag har ju bara egna erfarenheter och 120I motorn hade jag jätte mycket problem med, var inne hos BMW en gång i halvåret. Sensorer och tändspolar gick åt som bara den, fick till och med rabatt till slut då jag var där så ofta. Bytte till slut till en 120D inte ett fel, än så länge ;) Kan ju hoppas att 120In var ett måndags ex. | |
| Om det är ett känt fel på bensinmotorn att tändspolarna går sönder,kan BMW-verkstäderna inte byta alla fyra tändspolarna m.m. med nån form av goodwill eller nåt så man slipper bli stamkund på verkstan då? eller man kanske måste byta tillbaka till VW,audi...:) | |
| Ja det tyckte jag oxå att dem kunde bytt alla på en gång, men det tyckte inte BMW. Men lycka till hos din ÅF. Skulle dock inte byta, BMW väger upp på så många andra punkter :) | |
| Tycker precis som dig om varumärket BMW,men det finns ju gränser när en premiumbil har mer skitfel än tex dom koreanska könlösa kopiorna som bara går och går utan problem.. Har kollat på många BMW-cabbar ett tag nu,jag antar att du är helnöjd med din,du har ju den bästa motorn BMW har gjort hittills i ditt ex! | |
| Cabben är jag mycket nöjd med! och som du säger den motorn passar perfekt till 1an, både prestandamässigt och . Skriv gärna vad det var för något när du haft inne bilen, men troligtvis är det ju samma som jag hadde. | |
| Fick samtal från BMW verkstan idag:trasiga tändspolar alla behöver bytas,fick dom på garantin-tack för det BMW :) samtidigt hade spridarna till insprutningen gått sönder reparationskostnad:9000kr :( ,MEN verkstan var bussig och gav mig 50%rabatt på det,tack Novation | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.