|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 730iA -92. Har fått för mig att jag har dubbla system hela vägen... Isf har jag dubbla kattar, stämmer detta? Om så är fallet så börja jag ju tappa 35-40 hästar pga av de. Var kan man köpa sportkat? Letar också efter ett chip som gör mer än 15 hk, helst 30 iallafall. Någon som vet något får gärna höra av sig. Mvh Magnus | |
|
Det enklaste sättet är nog att kolla under bilen så skall du se att du har dubbla eller enkelt system. Har kollat lite runt att ta bort kat och det är tydligen inget man rekomenderar. Men en race kat kan man sätta dit eller två om det är så . Kolla på www.a-alt-avgassystem.se Chip har dom på MotorNord Länk Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
PETER.O |
Hej, varför skulle du tappa 35-40Hk p.g.a dubbla kattar? Mvh Peter |
|
Hej igen! Dr Glimmer: Men de har ju inga chip till bmw. Peter.O: För att kat:ar stryper ju. Därför finns det ju sportkatar. Har en kompis som bytte till SportKat på sin Fiat Chroma och tjänade 17 hästar. Mvh Magnus |
|
| Motornord har visst chip till BMW, Länk | |
| Jag kan nästan garantera att man inte kommer att få 35-40 hk bara för att man byter till sportkattar. Ett chip kanske ger max 10-15 hk, kanske inte ens det. Man skall aldrig räkna med några undertverk med sådan här trimmning. Vill du köra fort, köp en 750 istället, det är mitt bästa tips! | |
|
Kan Bara hålla med J.L där men att bilen kommer att gå bättre är nog säkert. Men den går ju som fan redan så? ett chip kan vara bra till att gämna ut soppa förbrukningen och få lite mjukare gång på motorn . Men innan du börjar trimma.Gör en full service det fixade jag på min och det är en 6a och det blev stor skilnad med ny fördelare,rotor,kablar,stift,olje filter,olja,och lite Omega 909 i oljan,Pris ca 2500 +- Och bilen blev som ny .... Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Hej! Jag bugar och tackar för all hjälp! Det verkar som om ett det får bli som J.L sa. Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.