AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.642

har förmodligen fel på generatorn på min 320 -03

verkar som om jag har ett generatorfel på min 320 -03. batterit ger 11,2V vid tomgång och 11,5V vid 3000 varv. batterit är ca 10 dagar gammalt. lampan varnar till och från så antar att det inte är laddningsrelät som e kasst. någon som har lämnat in för detta? vet någon vad det skulle kosta för en verkstad att byta generator? bor i göteborg så tänkte mig wölkes men är det någon som vet något bättre?
He
23
Henriiik
520iA T -02
wölkes är ett bra alternativ, jag har alltid varit nöjd där
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förmodligen blir det prisvärdare om du letar på en Bilelektrisk firma som renoverar generatorer än märkesverkstaden som bara byter generator för dyra pengar.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Har du ingen polare som kan hjälpa dig att byta. Du kan köpa en ny generator på www.schmiedmann.se Kostar ca 2800kr inklusive frakt. Bytte min precis. Inte alls svårt att byta. Fläkten till kylare,ac och drivrem samt luftfilterbox skall monteras bort. Sedan sitter generatorn fast med två stycken långa bultar en nere och en uppe.
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Sorry, acrem behöver givetvis inte tas bort men det kan vara bra att byta båda remmar eftersom man ändå är där och pillar.
Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
Tog mig ca 2-3h att byta utan erfarenhet tidigare.
Se detta inlägg där du också hittar länk till generator på ebay för 1400kr ink frakt, 4dagars leveranstid från tyskland.
Länk
Kolla att du beställer rätt generator dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.