|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet inte om det är modellrelaterat,men något som är mycket irriterande på vår 530 är att låset på höger bakdörr har en förmåga att frysa i tid och otid. Har givetvis hänt även på andra bilar jag haft, men inte så ofta som på E39:an.... Olle D |
|
|
Det kan ha stått onormalt mycket vatten i dörren om isoleringen är paj/dränering täppt/lister runt rutor ej sitter perfekt. Låt den annars torka ordentligt i lokal med varm torr luft så brukar problemet försvinna av sig själv. Den seriöse demonterar dörrsidan så man kommer åt och smörja mekanismen. |
|
|
Olle D Har hänt mig flertalet gånger, endast höger bakdörr ! |
|
| Hehe, jag fick krypa in genom bagageluckan en gång när jag inte låtit bilen torkat ordentligt efter tvätt och det blev minusgrader ute... | |
|
Haha :) det har endast hänt mig efter jag har tvättat bilen också som ni sa. Nuförtiden tvättar jag endast om jag kan låta den torka ur i garaget över natten :) |
|
|
E39, liksom dess föregångare E34, är en underbar vintervagn tycker jag. Den är trygg och förutsägbar och hittar inte på hyss, såvida de inte är beställda med gasfoten. När det väl går brett är det med precision och utan lömska kast. Precis som man vill ha en bil m.a.o. Detta tyckande gäller sedanen, touring har jag inte kört alls lika mycket på vinterföre, kanske annorlunda med sin annorlunda bakvagn och högre tyngdpunkt bak? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Det handlar nog till 99% om däcken som tidigare talare har skrivit. Jag testade att försöka få ställ med de nya däcken och det var ganska svårt (hade ju säkerligen gått om jag velat gå fullt ut) men om jag jämför med de kassa allvädersdäck jag hade på senast (gamla goodyear ultragrip 6 odubbat) så släppte dessa genast... Nåväl så åkte jag en wv caddy idag med ganska slitna däck och denna var mycket sämre än e39an nu... Inser att jag kan stå på hårt i kurvorna fast det är mycket modd utan att det släpper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.