|
|
|
|---|---|
| Ja nu ska det inhandlas. Vilken bilbarnstol ska man välja, 0-18kg | |
|
Hej. Jag kör med Besafe Izikid - riktigt stabil stol. Dock är den av det större slaget, så man får tänka till lite kring utrymmet. Jag har alltid den stolen höger bak, och min större dotter sitter vänster bak. I Q7orn är ju inte utrymmen några problem, men både i min E91 och min E61, så blir det ganska trångt höger fram - men normal kvinna kan lätt sitta där, och även någon i min storlek(187) i kortare sträckor. Mitt andra val hade varit Britax Multitech - lite ostabilare, men också mindre och mer flexibel (kan användas som framåtvänd också) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Recaro - vad annars? | |
| Köp din bilstol i fackhandel, då får stolar som alla är godkända. Nästa viktiga punkt är att välja en stol som passar i er bil, inte som dina grannar rekommenderar. Alla bilar är olika, så enkelt är det, har ni dessutom fler barn och kanske andra stolar som man måste ta hänsyn så blir det ännu klurigare. | |
NeZaN |
Brio körde vi med men vi har nu bytt till en större. Den kostade 1495:- på Babyland och då bjöd dom på ISOFIX-adaptern som normalt går på nästan hälften så mycket som stolen i sig. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Först ö främst vill jag tillägga att det finns ingen 0-18kg stol men det kanske vet TS om? Det första är ju en 0-9/12 mån "baby safe/stol" som ofta räcker 6-9 mån då ungen vill sitta upp (min iaf). Sen kommer 0-4-5år o därefter +4år. Siffrorna kan variera lite. Kolla t.ex. Länk o kolla vad som finns. Vi har Akta Graco för frugan vill ha det märket pga nåt test hon läste. Funkar fint i skålade/sport stolar i hennes CrossPolo, går knapp att rubba den, bakåt vänd med en ben stöd Länk , I min bil har jag en gammal modell som grabben verkar gilla bättre men den är utan denna stödben o det går att gunga på den lite. Ofta går det att prova på plast o en välj en som känns bra o stabilt! BMW - Beroende Med Wilja |
|
| Jo, det finns iaf en 0-18 stol som dessutom har ISOFIX, Akta Graco DuoLogic. Har den stolen fram, samt en Maxi Cosi Mobi bakom, det funkar bra. | |
| Jag har BMW Sauber F1 stolen..3 stolar i 1..0-25kg... | |
|
Åk och testa på en butik vilken du tycker passar din bil. Har en maxi cosy av något slag och den är stor som ett as! Sitter dock inte i min bil utan frugans. |
|
|
Acta Graco... Helt okej stol, har testat den i bilar från Twingo och uppåt. Vi hade en Rock-a-tot som också var helt okej upp till ca 1 år. Glöm inte använda benstödet om du kör bakåtvänd i baksätet, sitter som berget med lite åtdragning :-) |
|
NeZaN |
Jag är jätteirriterad på dessa bilbarnstolar som tar upp så mycket utrymme. I vår X5:a kan man knappt sitta i passagerarstolen fram pga att de tar upp så mycket benutrymme bak. Ganska jobbigt när man är snudd på 1.90 lång. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Kolla på Klippan Triofix. (www.sakerhetsbutiken.se) Har själv Acta Graco Duologic I som funkar ok. Lite trångt framför om man är över 185. Fick den billigt av dem då de hade nya kvar från 2009. Tror Klippan kan vara mindre. Åk dit om du har möjlighet, för dom testar stolar åt dig i bilen. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.