|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag körde en carsoft-diagnos på min 540 och fick ett gäng felkoder. Nollade alla och körde ett par dagar. Då återstod bara två. Nollade igen och körde några ytterligare dagar. Samma två felkoder kvarstår: DME/DDE: "122D" HKE(Airco): "Temperature control wheel 1" Någon som har haft dessa eller kan ge mig tips? | |
|
BMW-Specific Code 122 Description Oil Temperature Sensor Malfunction |
|
| Tror det bare er m5 som har oljetemp sensor så det er bare en bug i diagnose programmet.Fungerer temp reguleringen på Ac så er det sikkert fel nr 2 også ok | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fel kod 122 existerar inte på en M62TU. Temperatur control wheel oftast höger får man på var och varannan E39 om man kör med Carsoft. Två buggar i programmet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för supersnabba och bra svar som vanligt grabbar! Då kan man säga att den är "felfri" då! /Ola |
|
|
Återkoppling denna tråd. Med Carsoft blir det "Temperature control wheel 1" Med BMW Scanner "Auxiliary Water Pump short circuit" Felet är mycket riktigt i "Auxiliary Water Pump" provade med en annan och felkoden försvann. Alltså en bugg i Carsoft men fortfarande ett riktigt fel. Nu får jag tillgång till funktionen med restvärme igen! Nr 1 i nedan länk, den nedre delen som är själva pumpen. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.