|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa racekattar till bilen men vet inte vad som är skillnaden på 100, 200, 400 cellers. Har hittat universalmodeller på en sida som verkar lovande. Sen vet jag inte riktigt vilken dimension jag har! Kan ju ta skjutmåttet o krypa under men sparar lite besvär genom att fråga här :-) | |
|
Siffrorna står för hur många celler monoliten är uppbyggd av. I princip betyder det att få celler ger bra flöde men sämre rening, fler celler ger sämre flöde men bättre rening. Snarare är det så att en med få celler inte klarar av att rena lika mycket avgaser som större dito. Rören innan dina katalysatorer består av inner- och ytterrör, de yttre är 65mm och de inre 55mm. Detta kommer komplicera bytet för dig. Efter katalysatorerna är rören 55mm på vänster sida och 52mm på höger sida. |
|
|
Hej Japmax. Uttömmande svar...hur vet du allt det...är det för att du själv haft en 540 -93:a? |
|
|
Jag har haft ett flertal 540 E34 som jag byggt och lagat avgassystem på :) 740 har samma grenrör/katalysatorer. |
|
| Imponerande kunskap, bland de mest klockrena svaren jag läst på AP hittills. :) | |
|
Ja, man uppskattar verkligen såna svar! Tack!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.