AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.196

E39. Kan det vara vevaxelgivaren?

Ni
1
Nilsson112
523iM -00
Ja nu har 523an börjat att jävles för mig och de artar sig så att vid kallstart så beter den sig hur gott som helst, går helt som den ska ända tills jag stänger av den och går t.ex in och äter middag så den får gå ner några grader och går ut igen och ska åka igen, Då kan den vara lite tjurig och gnägga bra länge på startmotorn och sen när den startar såg går den uselt! Precis som att man har plockat bort 100hästar. Men om jag drar ut på varven så går den som mycket bättre efter 3500-4000, blir lite av en ketchup effekt eller hur man ska säga!

Har fått tips att de troligen är vevaxelgivaren. Har ni några andra förslag på vad de kan vara?
Tack på förhand!

3M
718
3MW
E36 Ti
Hade nästan samma symptom på min. Att så fört motorn blivit varm så blev den oroligt och gick som skit vid pådrag. Bytte alla tändspolar samt stift och den går som en klocka.
3M
718
3MW
E36 Ti
Problemt återstår för mig tyvärr. Märkte det efter en längre körstund :(
Men nu är bilen inlämnad på verkstad för att lokalisera felet. (vinter bil så jag orkar inte lägga ner FÖR mkt tid o pengar tills jag hittar felet.)
Återkommer så fort jag vet nåt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det kan vara i princip vad som helst inklusive vevaxelgivaren, för att få en ledtråd så måste du kolla av felkoder, innan du börjar byta dyra delar på måfå.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.