|
|
|
|---|---|
|
Har så smått börjat leta efter en kombi att ersätta 855:an med. Hittade denna: Länk Vad tycker ni om bilen/priset? Kristian | |
| Om du halverar priset är det vettigt:) Utseendet på fronten går även att diskutera. Hade satsat på en E39 med rostskyddsgaranti (uttagen 2004 och framåt) eller ännu hellre en tidig E61. | |
|
Hemsk icke-original front. Högt pris. Du hittar lätt en äkta M-sport för de pengarna. Min åsikt. ------- //Lövet |
|
| Tycker skinnet ser ut att gått mer än 13000mil eller? Och fronten är ful som stryk ! | |
|
Skulle inte tro att Bilförsäljningen skulle ha en skruvad bil De är seriösare än så Ha deT |
|
| Inte dom kanske, men föregående ägare då? Tror du dom gör en historikkontroll på varje bil dom byter in? | |
| De tvivlar jag på man kan blunda för allt, jag reagerade iaf på skinnet min har gått 23tusen och finare | |
|
Håller med tidigare att sök efter en -04:a med M-sport alt en E61 t.ex: Länk Länk |
|
|
Skinnet??? Finns ju inte ens bilder på den invändigt! Priset är iaf helt ute och cyklar. 20-25 fel. Plus att den har någon illa moddad front. Håller helt med om att satsa på en 04:a M-Sport. Hellre 04:a E39 än en tidig E61. Tidiga E60/E61 har jag läst har tråkiga gnissel och missljud från panel och lister bla. Blev bättre vid Faceliften sen. Tycker E60/E61 är BMW:s fula ankunge. Inge snygg bil alls. Den som designade den fick ju inte vara kvar heller. |
|
|
Craile: Man måste klicka på "alla bilder". MVH Christofer |
|
|
Angående milen Påarp har tagit in den 2004 så har någon backad den är det dem. Dock får jag väl säga att det är svårt att säga om sätena är sämre eller inte ens egna från enbart sett dessa bilder, intressant att det ALLTID diskuteras om miltalet stämmer. Fronten är ful, priset är inte jättebra men en lågmilers E39 är inte så lätt att hitta och personligen hade jag tagit en E39 mycket hellre än en E61 även om denna inte var så attraktiv, dragkrok, fronten, fälgarna, manuella stolar är vad som stör mig (jag är extremt kräsen). Med tanke på 1äg 2004-2011 (ägaren har köpt den av Påarp och vill nu byta) skulle gissa på 1äg innan i Tyskland, låga mil, seriös handlare, hög utrustningsnivå så bör det vara ett bra exemplar byter man sedan ut fronten mot en likadan den hade från fabrik (bör finnas i drivor med tanke på hur många som bytt till M-front) Lägger man ett bud på sig 70tkr så kanske ägaren nappar, den har varit avställd sedan 1/11 förra året för det priset har man råd att investera i detaljerna. Att hitta en E39 Touring uttagen 2004 är inte lätt, det krävs ett exemplar som stått hos handlaren ett tag eller tillverkats dec-03. Dem flesta sådana har inte lika lång utrustningslista som denna. Mvh Stephan |
|
|
Aha tackar. Har jag helt missat. hehe, Tycker väl inte att skinnet så då värst slitet ut. Normalt för 13-14 tusen mil. Lite slitet vid sidan där man går in. Men det blir det ju jätte fort på sportstolarna. Iaf om man glider in vilket ganska många gör. |
|
|
Jag har ägt flertalet E39 och en tidig E61 -04. Tyckte E61:an fungerade bra och inte var sååå plastig, iaf kändes den mycket modernare än en E39:a och tror även en E61:a kommer att ha bättre andrahandsvärde. Mvh Ubbe |
|
|
Tycker priset är alldeles för högt, allt över ungefär 65k är ett överpris i mina ögon. Trevligt med sista årsmodellen och sådär, men dessa bilar kommer aldrig att kosta mer än motsvarande E61 och det gör priset svårt att motivera (nu pratar jag rena seriemodeller givetvis med "normala" miltal). Har själv en E39 och har inget intresse i att få ner priserna på dessa bilar, men ibland blir man ju förvånad över folk som missat att det är 2012 nu :) Har själv haft en mer eller mindre likadan Touring men sv-såld med fullt M-paket och manuell låda istället dock utan navi, årsmodell 2001. Den köpte jag för 59k hösten 2008 körklar utan fel eller brister sånär som på lite rost på huven, sålde halvåret senare för några tusenlappar mer. Det var klart under marknadspris då, men jag har svårt att tro att priserna gått upp! Några andra exemplar: 530IA Touring 2001, svensksåld 13000 mil, 50k: Länk 530IA Touring 2001, svensksåld 16500 mil, 53k: Länk 530I Touring 2001, 14500 mil, 75k men är ju en bilhandlare och de har ju högre priser: Länk |
|
|
Tillägg till mitt inlägg: det var ju inte en 2004 som jag råkade tro, tar tillbaka det där med 65k. Runt 50k är nog mer rimligt, som slutpris. Bilen som jag nämnde ovan som jag köpte 2008 hade då rullat 13000 mil, fullservad på BMW. |
|
|
Daniel; Du köpte extremt billigt och sålde nästan lika extremt billigt, jag skulle inte basera så mycket på det. 50tkr för en 02a med låga mil och lång utrustningslista?! Drömmare skulle jag kalla det, vad skulle en 8ägares med 27000mil och mindre än hälften av utrustningen och en diverse fel kosta då? 15-20tkr? Visst tycker jag att 89tkr är för mycket speciellt med fronten, kopiafälgarna och att den har manuella stolar men 50tkr!? Kom igen. Det är inte en självklarhet att en äldre generation alltid kostar mindre än en yngre så där håller inte heller med dig. Det gäller framför allt mer entusiastaktiga bilar men även mer standardbetonade, personligen hade jag betalat mer för en 540i E39-04 än för en 545i E61-04 även om den inte vore lika extrem som denna Morametallic/Walknappa champagner Touring Länk Länk Mvh Stephan |
|
|
Oavsett hur man argumenterar fram och tillbaka så tycker jag annonserna jag länkade till säger allt, ren fakta :) Jag tycker också 540i e39 är en grym bil, har en själv, och i mina ögon väljer jag en sådan framför t ex en E60 530i, men jag vill ändå inte betala mer än marknadspris i något av fallen :) |
|
|
Gällande vad ett mer långmilat exemplar borde kosta: 530i Touring -01 manuell 26000 mil, 33k: Länk 530ia Touring -01 22000 mil, 39k: Länk 530i Touring -01 24000 mil, 40k: (bvsa) Länk 530i Touring -01 26000 mil, 43k: (bvsa) Länk 530ia Touring -01 22000 mil, 45k: Länk Går säkert att pruta på de flesta av dessa bilar dessutom... Sedan kan jag hålla med om att en 2004 betingar högre värde, men nu gällde ju tråden en vanlig 02:a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.