|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska kolla min första BMW imorn och är i behov av en av en större kombi och tror att 525 passar oss bäst. Ska kolla på bilcity i täby men vill gärna ha lite input om denna... Länk priset anser jag är ganska bra, men jag kanske har fel? om man ser till garantin och så... men har inte sett bilen än. Någon som har något att säga om bilhandlaren? Jag vet att de flesta av er inbitna tycker att man ska m paket och även några fler men har sökt och priset skiljer sig ganska mycket för de olika paketen. Tacksam för svar! *Hoppas och Drömmer* | |
|
Kan säkert vara en bra "instegsbil", om den är i bra skick. Bilen är ligger tidigt i modellcykeln mtp att den har tillverkningsdatum i slutet av september 2004, och det märks på den påvra utrustningen - verkar i princip ha advantagepaket och that's it. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Okej! tack för snabbt svar.... Men åker man på mycket fel pga av att den är tidig? den har gått 8800 mil och har inte kollat service boken än.... *Hoppas och Drömmer* |
|
| Jag skulle försökt hitta en bil med bättre utrustningsnivå. Bilen blir lätt svårsåld när utrustningen är klen. E61 finns det gott om på marknaden så titta absolut på fler innan du bestämmer dig! | |
|
Fler fel är där inte bara för att den är en tidig E61:a; barnsjukdomarna tog E60:n under 2003 och de inbyggda fel som finns på E61:an har det inte hänt så mkt med. Skicket är viktigast här! Men du får inga komplimanger på ett forum som det här med en snikutrustad bil... Återigen - dina pengar. En sådan bil skall vara klart billigare på grund av utrustningsnivån - i gengäld kanske du får en välskött bil som ger dig många felfria mil - allt hänger på skicket. Kolla noga! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Fördelen med att den är så gammal är att de flesta problemen troligen är lösta kolla om de byt eller uppdaterat kompressorn till nivåreg. läs på beg guiden om vad du skall kolla Jag skulle också valt en med mer utrustning men som Narvelius skriver dina pengar ditt val Lycka till och kolla noga Ha deT |
|
|
Tack för era svar och input! Bilen var inte i något bra skick, mycket stenskott, sliten invändigt och utvändigt så det blir inget löp av den. Har någon kommit till insikt att det är bättre att plussa på några 10 tusen och köpa en i betydligt finare skick! Läser att många säger att man inte ska kolla på milantalet så mycket men vi planerar att ha bilen ett antal år innan det skulle vara aktuellt med en försäljning. Men vad anser ni vara max antalet för en bil i bra skick och full service bok för ca: 170k? Tack! *Hoppas och Drömmer* |
|
|
170 kan du få en bra bil för, bara att surfa på blocket och provkör, köp helst från en riktig BMW handlare, gå igenom begagnatguiden och be dem kolla detta extra noga innan köp. Full servicebok och få ägare är alltid bra... Många mil är oftast inget problem om den är bra skött. |
|
|
Länk |
|
|
Kolla här som exempel: 520dA Länk! 523i, bara 5.800 mil Länk! 523i, grön Länk! 523i, här har man bemödat sig att polera ordentligt: Länk! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.