AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.379

Tycker fyrekrade standard-ratten i e38 är snygg.

Jag har förstått att många tycker standard-ratten i e38an är ful, själv tycker jag den är snygg speciellt när man jämför andras bilars rattar. Tycker dessutom att den är lagom stor. Knapparna lyser också riktigt mysigt i mörkret.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Snygg är inte ordet jag skulle välja, men jag tycker också den är helt ok.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jämfört med den snygga karossen så är den 4-ekrade bussratten ett skämt.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Klart att den är snygg! Den är ju bara en vidareutveckling av E32-ratten, men klart trevligare, då den faktiskt har ett emblem i mitten som är färglagt:-)

BMW föll tyvärr för kundtrycket att ha en idiotisk M-sportratt i en direktionsvagn, trots att det ALDRIG fanns/finns någon renodlad M-sport 7:a!

Man kan till alla modeller av E23, E32, E38,mm. välja sportchassie samt div. detaljer ur Motorsportprogrammet, men det är egentligen bara fake och "tröjor o dekaler", för det har ALDRIG, och ens till dags dato, tillverkats en renodlad 7:er M-sport!

De enda som klarade av att göra Der 7:er (Siebener) till prestandavagnar var ju Alpina i Buchloe!

Den enda sportratt jag således skulle montera i min 7:a är en original, modellanpassad Alpinaratt, och i mitt fall med airbag!

Mvh
/Der Lübecker Marzipanen-Mensch ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
KRAFTWERK: Du är härligt konservativ - gillas!

Alltså, ratten är sannolikt inte ritad med syftet att vara iögonenfallande sportig och attraktiv. Eftersom den tänktes sitta i fyradörrarssedaner och direktionsvagnar gavs den ett uttryck som passar i en sådan miljö. Det är definitivt en välritad ratt - snygg! Jag har själv en sådan ratt i min e34:a. Först ville jag förståss ha en treekrad ratt men ju mer jag studerar den desto bättre tycker jag om den. Dessutom passar den perfekt till grå flockvelourinredning och armstöd på framstolarna. En sportigare ratt kräver i så fall en sportigare inredning och en bil ska ha den inredning den levererades med tycker jag. Ursäkta utlägget men kontentan är att jag tycker att det gäng som ritade (eller designade då...) denna ratten kan ta varandra i hand och känna att de gjorde " a good days work".

Over and out!

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Håller med TS, ratten är väldigt bekväm och snygg :)
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Duger att hålla i men för stor och ful som stryk i mitt tycke.. Av de 30 bilar jag ägt kommer den bland de sista på listan.
Jag gillar nya "240" ratten lyftet från gamla "240" ratten (finns på alla BMW med airbag årsmodell 88-94) är enorm från ful och tråkig utan blå/vitt emblem till en som ser modern ut.

Visst hade jag föredragit M-ratten "710" i en E38 men den kanske inte är helt passade på en mer komfortbetonad E38 säg en Oxfordgrün/Sandbeige - Chromeline dessutom verkar det som den kom först till årsmodell 1997.

Som sagt jag förstår om man byter till nya "240" ratten om man har den gamla i en E32 eller E34 även om det för en originalentusiast kan vara fel att göra även det.

Mvh Stephan
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Utan tvekan den bästa ratten i en E38 :D

Länk
Jag gillar den fyrekrade ratten bäst i E38. Sportratten från en E46:a i länken tycker jag är helt fel - blir helt fel i en E38. Men alla tycker vi ju olika, och det är ju det som är tjusningen.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Den fyrekrade tycker jag är ful , för stor och håller ganska dålig kvalité.
Den sitter ju även i E39.

Den fagersten länkar till är den helt klart goaste och snyggaste ratten av dom äldre modellerna. Den skulle ju passa i dagens läge också. Sitter i dom senare E39 M-Sport. Hade en sådan i min E39 M-Sport -04.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
d.fagersten; Ratten i länken har ALDRIG originalmonterats i en E38. Den fungerar endast som eftermontage i bilar byggda 3/99 och senare.

Den här ratten gick att få mellan 1997 och 2001årsmodell Länk

Den är den äldre M-ratten och finns i två utföranden innan och efter 3/99.

Mvh Stephan
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Du har helt rätt Stephan men gamla M-ratten är ju inget vidare den heller okej klart bättre än E38ans fyrekrade men jämfört med den nyare M-ratten som fanns till E39 senare årsmodellerna är klockren. Föredrar den framför många av dagens rattar.

Fast jag ser hellre sjyssta mänskliga rattar i min bil och då på passagerarsidan ;) Tror inte vi ska fördjupa oss i detta då finns väl risken att tråden låsen och vi får på fingrarana :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.